תיעוד מיוחד

רבבות החלו ללמוד היום את חלק ה' ב'משנה ברורה'

רבבות יהודים מתחילים היום, יום חמישי, את לימוד חלק ה' בדף היומי בהלכה, ב'משנה ברורה'. מעמדים מיוחדים התקיימו השבוע לרגל זה בבתיהם של גדולי ישראל. תיעוד (אקטואליה)

(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

היום (חמישי) יתחילו רבבות לומדי דף היומי בהלכה בכל רחבי העולם היהודי, ללמוד את חלק ה' במשנ"ב, בסדר שנתקן ע"י ארגון 'דרשו' בברכתם של מרנן ורבנן גדולי הדור. כדי לחזק את הלימוד בכל תפוצות ישראל, פתיחת חלק ה' וסיום חלק ד' נערך השבוע בבתיהם של מרנן גדולי ישראל ובהשתתפות דיינים ומורי הוראה. במקביל, רבבות בעם ישראל ניצלו את ההזדמנות והצטרפו למאות אלפי הלומדים והתחזקו יחדיו לקראת חודש הרחמים והסליחות, ויום היא"צ של מרן החפץ חיים שחל השבוע.

סדרת מעמדים רבי רושם התקיימו השבוע בבתי גדולי ישראל, שכללו סיום על חלק ד' במשנ"ב, והתחלת חלק ה'. ביום שלישי נערך מעמד מיוחד בבית ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל בהשתתפות הגה"צ רבי בנימין פינקל, מג"ש מישיבת מיר, וציבור הלומדים. בנוסף התקיים מעמד סיום חלק ד' והתחלת חלק ה', בבית הגאון רבי יעקב הלל בהשתתפות רבנים ומג"ש, ומעמד נוסף התקיים בביתו של האדמו"ר מביאלה בירושלים יתקיים בהשתתפות הרה"ג רבי ברוך שטרנבוך, רבנים מג"ש, דיינים ומורי הוראה.

ביום שני השבוע התקיימו מעמדים רבי רושם בבתיהם ספוגי התורה של רשכבה"ג גדולי ישראל, הגאון רבי שמואל הלוי ואזנר זצוק"ל בעל ה"שבט הלוי" ובביתו של מרן רה"י הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטינמן זצוק"ל בעל ה"אילת השחר".

"בימים אלו, לקראת הימים הנוראים, אך טבעי הקבלה הטובה אשר מתעתדים לקבל על עצמם רבים, להתחיל בקביעת לימוד בדף היומי בהלכה במשנה ברורה – כאשר הלימוד והבקיאות בספר זה נדרשת וחיוניות לכל אשר חפץ לחיות על פי התורה הקדושה ועל פי ההלכה" אומרים רבני דרשו.

במקביל להתחלת לימוד חלק ה' בבתיהם של גדולי ישראל, רבבות יהודים ביותר מ-25 מדינות, מדרום-אפריקה בואנוס איירס, ועד ערבות רוסיה הקפואות, ערכו סיום על חלק ד' והחלו ללמוד חלק ה'. למאות השיעורים ברחבי העולם ביקשו להצטרף רבבות לומדים חדשים, שרואים בכך הזדמנות להצטרף לסדר הלימוד שהתקבע ע"י כל גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר