טור דעה

כאיש אחד בלבד אחד // עו"ד יצחק שינפלד

כוחנו באחדותנו. כל זמן שהציבור החרדי על כלל מרכיביו יעמוד כאיש אחד בלב אחד מול ההר הגדול של הלעומתיות והנגד, יש לו קיום ומעמד. חבירה לשמאל = הרס חיי הדת (טור דעה)

עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצולם)
ערב ר״ה תש״פ אנו מחויבים בח-ן נפש. חשבון-נפש פרטי, כל אחד לעצמו מול קונו. ציבורי, לעיני השמש, שמש חיטוי ומרפא. הציבור החרדי התלכד והתחזק משמעותית בבחירות האחרונות. כמותית, וליכוד השורות מאחורי גדולי ומנהיגי הדור, למעט שוליים אידיאולוגים וסהרוריים. ההצבעה בריכוזים החרדיים מיצתה את הפוטנציאל כמעט במלואו, למעט שוהי חו״ל ויחידים. זהו הכוח החרדי. ניתן היה לגייס עוד 68 קולות ולהציל את המנדט השמיני ל׳יהדות התורה׳, חוכמה שבדיעבד, לימוד והמרצה לעתיד. ייתכן וה׳עתיד׳ מונח לפתחנו, מוקדם מהזמן הנקוב בחוק.
הניצחון החרדי בקרב על המנדטים לא מבשר על הכרעה במלחמה. המלחמה העיקשת והסיזיפית על אופיה של המדינה היהודית היחידה בעולם, והאפשרות לחיות כאן חיים של תורה, חינוך תורני ויהדות. ערב ר״ה מחפשים ׳זכויות׳, לא נכביר על ציר ה׳אנטי׳ שהתגבש בישראל של המאה ה21. התוצאות הפוליטיות מאשררות את מה שידוע! או ממשלה בשילוב הכוח החרדי 16 מנדטים. או ממשלת אחדות, או משאלה הזויה לממשלה בחסות הרשימה הערבית, שלפחות חלקה חותרת תחת יסודות המדינה היהודית.
בעבר היינו שותפים גלויים או סמויים לממשלות הגוש המרכזי, מפלגת העבודה לדורותיה, ששרידיה והנושאים את שמה לשווא, זזו שמאלה פוליטית ואנטי דת ודתיים בעליל. על ׳המרכז׳ השתלטו מפלגות לטווח קצר, קדימה ז״ל והיום כחול-לבן. ההתחלה של הרמטכ״ל לשעבר בני גנץ בישרה טוב! ביקורים בבני-ברק, ומסעדות צולנט בי-ם. חיבור וחיבוק. לפיד היהיר, הועלם. בבחירות מועד ב׳ שינוי-קו. חישוב פוליטי קר ומנוכר של איסטרטגים בפרוטה, החושבים לטווח קצר, בצירוף העובדה שקמה מפלגה ששיווקה אנטי דת ודתיים כאג׳נדה והופה! דגל חדש הונף בגאון. הושקה הסיסמה של ממשלה חילונית כדי להחזיר את מצביעי ליברמן לחיק הבלגנץ. המיתוג החילוני החדש החזיר את כחול-לבן לקידומת 3, שלושים מנדטים פלוס, הם כבר היו 28/29 בסקרים.
המיתוג החילוני החדש ל׳בלגנץ׳, הביא את הניצחון של 33 מנדטים לעומת 32 לליכוד, אך הרחיק כל סיכוי למהפך בשיתוף החרדים מעבר להרי החושך ונהר הסמבטיון. ׳ניצחון פירוס׳, ניצחון שכולו הפסד לכחול-לבן. לבני גנץ זה הפסד שיכול לעלות בחייו הפוליטיים. בסיבוב ג׳ לכשיהיה באם יהיה, הוא לא המועמד. בכחול-לבן כבר מפנימים, שרק גבי אשכנזי יכול להוביל את העדר לשוקת המים המקווה ולחולל מהפך. האם זה יעזור לשכנע׳ את גנץ להתגמש? ספק גדול באם הוא המחליט והוא הקובע.
ציבור המצביעים החרדי שבאין חלופה, הינו חלק בלתי נפרד מגוש הימין. חלקו מבחירה וחלקו באין ברירה, נמצא בעמדה של ׳אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי׳. הביצים כולם בסל אחד, בעלי הסל השני כרגע לא מעוניינים. מצד שני בלעדיהם אין חביתה. גם באם בבחירות מועד ג׳ גוש הימין יקטן ב4/5 מנדטים שזה החשש, בלי החרדים 16 מנדטים, אין קואליציה. חשבון פשוט וקצר גם למי שלא למד ליבה. גוש המרכז-שמאל 44, גם עם ליברמן זה רק 52. ׳עוגה׳ שבין מרכיביה, ליברמן וערבים, לא נראית ריאלית, וא״כ? ניתן כבר עכשיו.
הווי אומר, ׳כוחנו באחדותנו׳. כל זמן שהציבור החרדי על כלל מרכיביו יעמוד כאיש אחד בלב אחד מול ההר הגדול של הלעומתיות והנגד, יש לו קיום ומעמד. חבירה של אחד ממרכיבי הציבוריות בכל טענה או סטטוס שלא יהיה, לגוש המרכז-שמאל במתכונתו הנוכחית, משמעותה הרס חיי הדת במדינה היהודית והאפשרות לחיות, לחנך ולגדל ילדים פה ועכשיו. החבירה לבלוק הימין המסורתי יותר והקרוב יותר לערכי המסורת היהודית, הינה צו השעה. כל סימן לאחדות ושיתוף כוחות ברכה בצידו.
מהפך חשיבתי ב׳מרכז-הפוליטי׳, העמדתו של מנהיג חדש שיחבק ולא ירחק. מנהיג שיקרא לשמירה על הסטאטוס-קוו הפרום במילא, קריאה לחיזוק מארג היחסים העדינים בין דתיים וחילונים ולא קעקוע של כל מה שקשור לדת ומסורת, יכול להיות שובר שיוויון בחשיבה ובתוצאה. בשביל שזה יקרה, צריכים להבין שאין ברירה, כי ׳אנשים אחים אנחנו׳, גם באם חלוקים. ׳כאיש אחד בלב אחד׳ אין משמעותו שאין חילוקי דעות, ישנם ויהיו. הניואנסים שונים, הכוונות שוות. מול מה שמחכה לנו בחוץ, חייבים להתאחד לכוח אחד גדול ומשמעותי. כשהציבור החרדי ישמור על כוחו ולא יתפתה לרעות בשדות זרים ואחרים, הוא ימשיך להצליח גם באם בחוץ הסער יהום.
ביום א׳ הקרוב ער״ה יתקיים באומן הרחוקה מעמד ה׳תיקון הכללי׳ שבו יתחברו בתפילותיהם ובבקשותיהם עשרות אלפי יהודים מכל קצווי קשת ופינות העולם. המעמד המרכזי שם, אך בשידורים חיים ישתתפו בו המוני המונים בכל קיבוץ יהודי ברחבי העולם. כל איחוד ושיתוף לשם שמים מביא ברכה לעולם. אכי״ר.
שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה להמוני בני ישראל באשר הם שם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר