חודשיים אחרי

כתבי אישום נגד המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד

כחודשיים אחרי פיגוע הדקירה במגדל עוז, לבית המשפט הצבאי ביהודה הוגשו כתבי אישום נגד חמשת חברי החוליה שביצעה את הפיגוע בו נרצח דביר יהודה שורק ז"ל (חדשות)

דביר שורק הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

לבית המשפט הצבאי ביהודה הוגשו היום (חמישי) כתבי אישום נגד חמישה מחבלים - קאסם אלעצאפרה, נציר אלעצאפרה, אחמד אלעצאפרה, יוסף זהור ומחמוד עטאונה, חברי החוליה שביצעה את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז לפני כחודשיים, בו נפל רב-טוראי דביר יהודה שורק ז"ל.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת הרצח, ועבירות חמורות נוספות.

מכתבי האישום עולה כי המחבלים הקימו חוליית טרור השייכת לארגון חמאס כדי לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. במסגרת פעילותם, ערכו חברי החוליה אימונים ותצפיות והצטיידו בסכינים.

ביום הפיגוע, חברי החוליה, קאסם אלעצאפרה ונציר אלעצאפרה, נסעו ברכבם סמוך ליישוב מגדל עוז. כשהבחינו ברב"ט דביר יהודה שורק ז"ל יורד מהאוטובוס ועושה את דרכו לישיבה בה למד, יצא נציר מהרכב, דקר את דביר ז"ל מספר פעמים בפלג גופו העליון, ולאחר מכן השניים נמלטו מהמקום.

התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים.

מצלמות האבטחה בגוש עציון תיעדו את רגעיו האחרונים של דביר שורק הי"ד, דקות לפני שנרצח, עת ירד מהאוטובוס עם הספרים שקנה למחנכיו, משם צעד לישיבה ונרצח.

התיעוד האחרון: דביר שורק הי"ד יורד מהאוטובוס (מצלמת אבטחה)

שורק, שירד מהאוטובוס, החל לצעוד בחשכה לכיוון הישיבה, ובמערכת הביטחון מעריכים כי כבר בשלב זה המחבלים החלו לעקוב אחריו. דקות לאחר מכן הוא נרצח באכזריות וגופתו נמצאה לפנות בוקר.

לקאסם אלעצאפרה מייחס כתב האישום גם פיגוע דקירה משנת 2011 בעיר באר שבע בו נפצעו שני אזרחים ישראלים.

נגד אשתו של קאסם אלעצאפרה, אינאס אלעצאפרה, הוגש ב-8 בספטמבר 2019 כתב אישום בעבירות של אי מניעת עבירה, מתן מקלט ועבירות נוספות. בית המשפט הצבאי הורה על מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים בעניינה.

בצה"ל מציינים כי לאחרונה חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן על צווי הריסה לבתיהם של קאסם אלעצאפרה ונציר אלעצאפרה. נגד צווים אלה הוגשו עתירות לבג"ץ. העתירות יידונו ב-31 באוקטובר 2019.

כמו כן, נמסרו ב-2 באוקטובר 2019, הודעות בדבר כוונה להרוס את בתיהם של אחמד אלעצאפרה ויוסף זהור. סוגיית הריסת ביתו של מחמוד עטאונה נמצאת בבחינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר