האלימות כלפי הנערה

במעונו של הדיין הגר"י סילמן: סולחה בין השוטרים לרבנים

הסערה שפרצה בבני ברק בעקבות מעצרה האלים של בחורה בת 40, הובילה לחרם של הרבנים על המשטרה, עד לסיומו - ביום חמישי האחרון, בפגישה שנערכה במעונו של הדיין הגר"י סילמן (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

חשיפת 'כיכר השבת': לפני כשבועיים פרצה סערה בעיר התורה והחסידות בני ברק, לאחר שבחורה חרדית בשנות ה-40 לחייה, נעצרה באלימות על ידי שוטרים, בעקבות כך שלא חצתה את הכביש במעבר חצייה.

פרסום תיעוד מעצרה ב'כיכר השבת', עורר סערה ותגובות נזעמות במערכת הפוליטית החרדית. אלא שהפעם לא הסתפקו בתגובות, ובהוראת הדיין האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן בוטל טקס הרמת הכוסית המסורתית של העירייה וצמרת המשטרה, כמו כן בוטלו ביקורי השוטרים בבתי גדולי ישראל כמדי שנה.

אלא שביום חמישי האחרון חלה תפנית. בפגישה סודית שנערכה במעונו של הדיין האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן, לשם הגיעו צמרת משטרת מרחב דן וראש העיר אברהם רובינשטיין, הוחלט על רענון הכללים, ובעקבות כך על הפשרת היחסים בין הצדדים.

המעצר האלים של הבחורה (באדיבות המצלם)

בפגישה אף השתתף מפקד המרחב סנ"צ יאיר וייצנברג, ובמהלכה חודדו הנהלים על-ידי המשתתפים וסוכם על המשך חיזוק הקשר התועלתי בין הרבנים והמשטרה, תוך דגש והבנה לצורכי העיר.

במשך השנים נוצר קשר הדוק בין משטרת מרחב דן לעיריית בני ברק, כאשר במשטרה הקפידו לשמור על ערוץ ישיר מול רבני בני ברק והעירייה, כחלק מהמורכבות בביטחון והשמירה על תושבי עיר התורה והחסידות.

אלא שהמקרה המדובר בו נקטה המשטרה באלימות קיצונית וחריגה כלפי בחורה חרדית, הצליח להסעיר את המגזר החרדי כולו, ובבתי הרבנים הוחלט שלא לשתוק יותר ולהפעיל סנקציות שבוטלו, כאמור, בפגישה שנערכה בסוף השבוע האחרון.

הבחורה לאחר שחרורה (באדיבות המצלם)

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', בחורה חרדית מבוגרת, יתומה, שחצתה את הכביש, ברחוב השומר בבני ברק מול תחנת כיבוי האש, שלא במעבר חציה, נעצרה תוך אלימות משטרתית.

לפי עדי ראיה, השוטרות שהמתינו בסמוך לתחנת כיבוי האש, מיהרו לעכב את הבחורה, ודרשו ממנה תעודת זהות בכדי לתת לה קנס כספי על חציית הכביש שלא במעבר חציה. אולם הבחורה, לדברי העוברים ושבים, נתקפה בחרדה מהסיטואציה המאיימת וסירבה כנראה לדרישתן. בתגובה, בחרו השוטרות לעצור אותה, ולפי עדי ראיה עשו זאת תוך הפעלת אלימות והנחת אזיקים על ידיה.

הבחורה הועברה לתחנתה משטרה ולאחר פעילות מאומצת של הנציגים בעירייה וחברי כנסת היא שוחררה עם קבלת דו"ח בסך 100 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר