אוחילה לאל

אלפי משתתפות במופעי הסליחות של תזמורת הנשים "זמורה" ברחבי הארץ

מופע אלול המרטיט של תזמורת הנשים החרדית מבית 'רון שולמית' סחף את הריכוזים החרדים (מוזיקה, שיווקי)

מיטב המוסיקה היהודית השורשית בביצוע אמנותי (צילום: יח"צ)

תזמורת הנשים 'זמורה' מבית הקונסרבטוריון החרדי 'רון שולמית' סיימה השבוע סבב הופעות אמנותי ייחודי המיועד לימי הרחמים והסליחות. ההופעות יועדו לציבור הנשים ברחבי הארץ והתקיימו בערים הבאות: ירושלים, ביתר, בית שמש, אלעד וטבריה. מאות נשים הגיעו להאזין לכל אחד מהאירועים ונהנו מקונצרט אלול ברמה מקצועית גבוהה שהיווה היכל נגינה ותשובה כאחד.

22 נגניות כלי קשת בניצוחה ובהנחייתה של ברכה בדיל ובהפקתה של שושי ברונר השמיעו את מיטב המוסיקה היהודית השורשית בביצוע אמנותי ברמה מקצועית מרשימה ביותר.

בקונצרט התארחו זמרות הרגש - האחיות ליבוביץ - שהרטיטו את לב המאזינות עם הלהיטים האהובים של המוסיקה החסידית כ'תניא', 'הבן יקיר לי אפרים', 'אבינו מלכנו' ו'מראה כהן'. כמו כן, ביצעה התזמורת את 'כל נדרי' מאת המלחין מ. בְּרוּך ו'ארבע באבות' מאת ישראל אידילסון, יצירה חדשה – 'נכספה' – פרי עטה של המנצחת ברכה בדיל, ועוד קטעי מוסיקה יהודית מסורתית בעיבוד אמנותי.

"לראות מאות נשים בכל עיר שמתענגות, מתרגשות ומתחזקות ממופע ברמה גבוהה עם ממד רוחני עמוק כל כך זו הצלחה אדירה מבחינתנו", מסכם בן ציון חסיד, מנכ"ל הקונסרבטוריון.

תזמורת הנשים החרדית ‘זמורה’ מבית קונסרבטוריון רון שולמית הוקמה בשנת תשס”ב (2002) והפכה תוך זמן קצר למבוקשת ואהובה על כל חלקי הציבור, הן על מוזיקאיות מקצועיות והן על חובבות מוסיקה. בשנה האחרונה התרחבה התזמורת משמעותית הודות לתמיכת משרד התרבות.

התזמורת מורכבת ברובה מבוגרות הקונסרבטוריון 'רון שולמית', כאשר גם המנצחת, ברכה בדיל, הינה בוגרת רון שולמית.

אחד ממאפייניה הייחודיים של התזמורת - כפי שניתן לראות מעונת הקונצרטים הקרובה - הוא האקלקטיות של התכניות המוסיקליות שהיא מגישה הכוללות יצירות קלאסיות קומוניקטיביות, מוסיקה יהודית שורשית ופופולרית, יצירות חדשות עכשוויות ועוד. הקונצרטים מלווים בדברי הסבר ובהדגמות מוסיקליות קודם ביצוע היצירות מתוך מטרה להנגיש את המוסיקה האמנותית לקהל המאזינות.

התזמורת מגישה קונצרטים חדשים בהתאמה לחגי ישראל. סבב הקונצרטים הבא יתקיים בעזרת ה' בחנוכה, לאחריו טו' בשבט, פורים, שבועות ואלול. הנכן מוזמנות לעקוב אחרי הפרסומים ו/או לרכוש מנוי שנתי בהנחה משמעותית, להגיע, להתרגש ולחלוק עם אלפי נשים נוספות את החוויה המזוקקת של עולם הצלילים והרגש.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר