כל אחת יכולה:

"בבריכה עשיתי בגרות במתמטיקה, ובחדר הכושר באנגלית"

סיפור מדהים לגמרי. לינוי, תלמידה באור חדש התקשתה בלימודים ולא תאמינו באיזו דרך הם הצליחו להביא אותה לבגרות מלאה 5 יחידות לימוד. לקרוא ולא להאמין (חינוך, שיווקי)

פנימיית אור חדש. (צילום: יחצ)

"צומחות פה ציפורים חזקות, כך שגם אם ענף נשבר הציפור יכולה לעוף הכי גבוה שניתן" - לינוי היא אחת ממאות נערות שנשרו מסמינרים ללא מענה. היום היא על הגובה.

זו בשורה של ממש לנערות רבות שמתקשות: לינוי, כמו חברות רבות שלה, עברה מהפכות רגשיות רבות, מה שגרם לה להיות בלי מסגרת מסודרת. במשפחה של לינוי לא הבינו את הקשיים הרגשיים שלה, 'את חייבת להצליח ולהביא ציונים טובים' שידרו לה.

אבל מה לעשות, לינוי היא לא "כמו אחותה.." ובכל המסגרות היה לה קשה, דווקא אז כשגילתה את "אור חדש" כמעט ברגע האחרון - פתאום היא התחילה להרגיש שהמורות אוהבות אותה כמו בת.

פנימיית אור חדש. (יחצ)

אז מה עבר על לינוי ?

היא לא הצליחה להתקדם בלימודים, בבניית הביטחון שלה, ובבנייה הרוחנית. הכתובת שהגיעה אליה התבררה כנכונה. וב'אור חדש' מצאו דרך יצירתית לדאוג להתקדמות הלימודית שלה יחד עם ההתקדמות הרוחנית. הם גייסו לטובת הבגרויות של לינוי את חדר הכושר ואת בריכת השחייה.

(אגב, לאחרת בשם רונית, גייסו את האחראית על חוג פוטיפורים כדי להעביר אותה בגרות, ואת ליאת הם החזירו לאמונה בה' דרך הקיוסק, איך אמרה אמא שלה? "פשוט לבכות משמחה").

עוד נחזור ללינוי, בינתיים שמענו את ליאת דהן: "אני לומדת פה ארבע שנים שעברו במהירות. למה אור חדש? כי רציתי להיבנות ממקום בטוח, בלי לחץ הכל מבחירה אישית".

גם שילת אמיתי מסכימה: "התחננתי למסגרת שרק אוהבת, כי בסוף אני רוצה להקים בית של תורה ומצוות, אבל במסגרות אחרות הרגשתי שאני נכשלת, חייתי תחת ביקורת מתמדת. ההתייחסות אלינו באור חדש הוכיחה שצדקתי. אוהבים אותנו בלי תנאים. נקודה. אין עוד מקום שהייתי מתעצמת בו כל כך".

ושוב לינוי: "אני 'פרוייקט' לא קטן. גם רוחנית אני כאב ראש לצוות", אבל המורות, מצויידות בקו חינוכי ברור וחדשני של אור חדש, פשוט זרמו איתה.

יש מקום לרגשות. אילוסטרציה. (shutterstock)

איך אמר לנו מנהל המוסד? "נערות עוברות גיל קריטי ומאד רגיש. זה הזמן שהן מתלבטות איזה בית ירצו. כאן הן יכולות לשאול את כל השאלות כדי להיות בטוחות בדרך שלהן".

"העצוב הוא שלְבָּנות רבות בישראל אין מענה לשאלות ותהיות אלו כי 'אסור לשאול'. אבל כאן אנו מנחים את הצוות לא לוותר על החלק הזה: מגיע לכל אחת הקשבה, הכלה, אהבה, ואת האפשרות לומר את כל מה שעל ליבה.

אנחנו לא תיכון לימודים – אנחנו בית. המורות ביום והמדריכות בערב עובדות סביב השעון כדי לאהוב, לטפל ולהעצים כל נערה, יש כאן חיי חברה עשירים במיוחד, במקביל ללימודים ברמה גבוהה המקנות להן תעודת בגרות מלאה.

כדי לאפשר ללינוי להשלים את הלימודים בצורה המקסימלית, עשינו לה תכנית מיוחדת ואישית בחדר הכושר ובבריכה, ולא תאמינו - היא הרוויחה בעצמה תעודת בגרות חמש יחידות, מלבד זאת המורה בנתה למענה לוח זמנים מדוייק לימי החופש, מתי הן תהיינה בקשר וכמה הן יפגשו. לינוי בכתה משמחה".

היום לינוי כבר בסמינר, יש לה מקצוע לחיים אותו רכשה באור חדש, והחשוב מכל: הדרך הרוחנית שלה ברורה.

"הכל רץ יחד עם טיפול מקצועי שמוענק לכל אחת" אומרת לנו חיה הנדלסמן, "פסיכו -תרפיסטית מוערכת מאד שעובדת ב'אור חדש', ומוסיפה סיפור טעון לא פחות: תלמידה שהגיעה לכיתה ח', פצועה ומרוסקת נפשית לאחר פטירת אמה כמה שנים קודם. ליווינו אותה עם טיפול מקצועי, מורות שהו איתה בכל מקום שהיה צריך. לאט לאט היא נפתחה אלינו, כל הצוות חיבק אותה, אבל המורה היתה בשבילה ממש אמא. הילדות של המורה היו כמו אחיות שלה"

"בסוף כיתה י"ב כולנו בכינו כשהיא עלתה לבמה להפרד מאתנו, כתלמידה מובילה בכל פרמטר".

אז מה יש שם באור חדש??

הכל. חדר כושר מודרני ואולם ספורט מרווח, עם כל סוגי האימונים והבילויים, זומבה מחול וכו', בריכת שחייה מדהימה, אולפן הקלטות, קורסי איפור ופטיפורים, מדשאות ענק, אמפי תיאטרון, מרכז תרבות המשמש כמתנ"ס פנימי, עם ספרייה עשירה מאד, חוגים מאד מגוונים, חדר מוזיקה משוכלל, בקיצור, מה לא?

פנאי מעצים. אילוסטרציה (shutterstock)
לנגן למען הנשמה. אילוסטרציה. (shutterstock)

אבל מעל הכל, תמיכה וליווי צמודים, גם לימודיים התנהגותיים ובעיקר רוחניים.

אם הבית: "מטרת העל - לקבל כל ילדה כמו שהיא ולצעוד איתה בדרך שטוב לה. אנחנו מוצאים בכל אחת את החוזק שלה, פה לא מחפשים מגרעות - זה רק מביא לכשל".

מגי ברוך, אמא של תלמידה: "אחרי שראיתי מה שזה עשה לבת שלי הייתי מחליפה את השם ל'אור גדול' ממקום אפל בו הילדה שלי לא מצאה את עצמה במוסד הקודם, היא עטופה באהבה, העצמה ואני יכולה לומר שהיא פתחה אור ענק לאמונה שלה".

מכל רחבי הארץ באות לכאן נערות, למקום שהוא בית, שהוא מדריך לבניית בית, ויותר מכל בונה את הנערות להיות ציפור חזקה שתעמיד אח"כ עולם.

לבירורים והרשמה: 0559472545

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר