בין הזמנים:

כך נוכל להפחית את תאונות הדרכים

גם אם ברוב המקרים המוחלט האחריות המלאה לנסיעה בטוחה היא על הנהג, גם למי שסובב אותו יש אחריות לא פחות. לא נעים לכם להעיר שוב ושוב ולהציק? זה כבר הימור על חיי הנהג, הנוסעים, הרכבים והולכי הרגל שמסביב, והחיים שלך ממש. מציקים, לא מוותרים, ומצילים חיים (בין הזמנים)

אסף מגידו | כיכר השבת |
תאונת דרכים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אתה בטוח שאתה לא נוסע מהר מדי? את בטוחה שאפשר לנסוע בלי חגורה? אתה לא עייף מדי אחרי יום ארוך? את עירנית מספיק? - דיי, זה מציק, אין לנו כוח אליכם.

נכון, זה לא נעים להציק. זה מעכיר את האווירה, זה מוציא אתכם קצת 'חנונים' וכאלה שדואגים יותר מדי. אבל בהתחשב במצב בישראל וכמות תאונות הדרכים השנתית - זו הדרך הפשוטה ביותר לפעמים כדי למנוע את התאונה הבאה.

אנחנו בתקופת בין הזמנים והמוני משפחות ברחבי הארץ יוצאים לטייל, לנפוש, ולנוח כדי לצבור אנרגיות. הדרך ארוכה, מעייפת, ומאליו מגיע חוסר ריכוז, העיניים נעצמות לרגע, או שרוצים להגיע מהר למקום ולא שמים לב למהירות הגבוהה שהגענו אליה. ולא, אין שום תירוץ בעולם להשתמש בנייד בזמן הנסיעה, לא שיחת טלפון, לא לבדוק אם קיבלתם הודעה, ובטח ובטח שלא לסמס.

הרלב"ד, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יוצאת בקמפיין לקיץ להגברת המודעות וההכנה כדי למנוע את האסון הבא. לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר נתונים וכללים חשובים.

חגורת בטיחות:

לא משנה כמה פעמים הוכח שחגורת הבטיחות מצילה חיים, עדיין יש שוב ושוב צורך לתזכר את אמצעי ההגנה החשוב הזה. שימוש נכון במושבי בטיחות ובחגורות בטיחות מפחית בכ-70% את שיעור תמותת הילדים והפגיעות החמורות ברכב, מבדיל בין פציעה קשה לפציעה קלה, ואף בין חיים למוות. האחריות היא על ההורים: ילדים אינם אחראים וחלקם גם אינם מסוגלים לחגור את עצמם. אבל לא רק אצל ילדים:

"בסדר, תתחיל לנסוע אני כבר חוגר" | "אני מחליף מעיל, אני מוריד את החגורה לכמה דקות" | "הילד בוכה, שיישב עליי ולא בכיסא בטיחות" -

מציקים, לא מוותרים, ומצילים חיים: בכל נסיעה, מתחילתה ועד סופה, על כל יושבי הרכב, מלפנים ומאחור, להיות חגורים בחגורת בטיחות או בכיסא בטיחות בהתאם לגילם.

בכל הנסיעה חגורת בטיחות. אילוסטרציה. (שאטרסטוק)

חוסר ניסיון ועייפות בזמן הנהיגה:

אנחנו מכירים את המציאות שבה אנחנו נלהבים להוציא רישיון נהיגה בגיל מוקדם, אבל בפועל לפעמים עוברת תקופה ארוכה עד שאנחנו עולים על הרכב. כדי לא 'לעשות פאדיחות ליד החבר'ה' אנחנו מראים ביטחון עצמי מופרז כאשר בעצם אנחנו מסכנים לא רק את עצמנו אלא גם את הנוסעים. כך גם מזג האוויר החם והטיול הממושך יכולים לפגום בריכוז בזמן הנהיגה, אבל האם נסכים לשתף את העייפות שלנו עם בן או בת הזוג? עם החברים?

"נסיעה ברכב זה פשוט, נזרום בדרך" | "עייף? שנגיע אני כבר אשתה קפה מה אתה דואג" | "במהלך הנסיעה כבר נחפש אם יש מקום לעצור" -

מציקים, לא מוותרים, ומצילים חיים: אם עייפים, פשוט לא נוהגים. אם החבר, בן או בת הזוג, קרוב המשפחה, או כל מי שהוא הנהג נראה לכם עייף - פשוט תגידו לו שיעצור לקפה, להתרענן, ואם צריך גם להחליף אותו בנסיעה. חשוב לזכור שיש לעצור במקום מסודר ובטוח ורחוק מהכביש - עצירה בשול הדרך מסוכנת ומסכנת נהגים אחרים!

טיול ממושך עם החברים. אילוסטרציה. (Nati Shohat/FLASH90)

נסיעה במהירות מופרזת

המצב הוא פשוט: מהירות גבוהה היא אף פעם לא בטוחה. זמן התגובה מצטמצם, והסיכוי לאיבוד שליטה על הרכב גובר, בעיקר בקרב נהגים חסרי ניסיון. אבל אם מישהו אומר לך את אחד מהמשפטים הבאים ודומיהם:

"הכביש ריק, לא חבל?" | "האוטו יציב גם ב-160 קמ"ש" | "מה אתה פוחד? אני תמיד נוסע ככה" -

מציקים, לא מוותרים, ומצילים חיים: לא עוברים את המהירות המותרת. החיים שלכם חשובים יותר מאשר להספיק עוד כמה דקות. במיוחד בתקופות של בין הזמנים שהכבישים עמוסים. חשוב להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט את הנסיעה: למשל, לפני עיקול חד או כשתנאי הראות לקויים כמו שמש מסנוורת וכדומה. מעבר לכך שלא עוברים את המהירות המותרת, סעו לאט יותר, האטו לפני צומת, בקרבת רמזור או מעברי חצייה.

פלאפון בזמן הנסיעה? השתגעת? אילוסטרציה. צילום:שאטרסטוק

פלאפון בזמן הנסיעה? השתגעת?

הריכוז בזמן הנסיעה חייב להיות בשיא. אתם אחראים על רכב עם משקל רב שיכול בהיסח הדעת לגרום לתאונה קשה ולסכן חיים ממש. באמת עדיין צריך להזהיר על שימוש בנייד שמגדיל פי עשרה את הסיכון להתרחשות לתאונות דרכים? כן, פי 10.

"אני רגיל לסמס בנהיגה, זה בסדר" | "אני רק מתקשר לבדוק משהו" | "אני מפעיל את הוויז, כמובן שאיני הנהג" -

מציקים, לא מוותרים, ומצילים חיים: בשום אופן אל תסכימו לנהג לגעת בנייד, מענה לשיחות טלפון יתבצע באמצעות דיבורית בלבד. אם יש שיחה או הודעה דחופה, ניתן לעצור במקום בטוח בצד הדרך (ורחוק מהכביש) ולהשתמש חופשי וכל מה שצריך. בזמן נהיגה, חייב הנהג להיות מרוכז בנסיעה ולהימנע מלשוחח או להתעסק בטלפון הנייד או בכל גורם אחר המסיח את דעתו מהנהיגה.

תכננו את הנסיעה שלכם בהתאם, דעו היכן יש מקומות בטוחים לעצור, היכן ניתן להתרענן, ושמרו על ריכוז בזמן הנסיעה. במיוחד כאשר נוסעים עם ילדים הם עלולים להסיח את דעתנו, תכננו את הנסיעה לפני: הכינו אוכל ושתייה קלה בהישג יד, ותעסוקה לדרך מה טוב: משחקים, שירים, וכל פעילות אחרת שתמנה מהם להסיח את דעתנו.

אתם יכולים למנוע את האסון הבא. לא מתביישים להעיר, מציקים, לא מוותרים, ומצילים חיים. ככה פשוט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר