המחלה הניוונית לא אובחנה והביטוח הלאומי התנער מלשלם קצבת נכות

מה קורה כאשר הליך אבחון המחלה טרם הושלם כבר זמן רב, ולמרות שתסמיני המחלה ברורים, הועדה מתקשה להעניק לחולה, את אחוזי הנכות המגיעים לו? (בריאות, שיווקי)

ביטוח לאומי. (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כשהביטוח הלאומי צריך לקבל החלטה, למי הוא משלם קצבת נכות, ועדה רפואית בה יושבים רופאים מטעמו מתכנסת, בוחנת את התיק הרפואי, שומעת את תלונותיו של החולה וכך חורצת את גורלו, לקצבה או לשלילה.

אבל מה קורה כאשר הליך אבחון המחלה טרם הושלם כבר זמן רב, ולמרות שתסמיני המחלה ברורים, הועדה מתקשה להעניק לחולה, את אחוזי הנכות המגיעים לו, זה בדיוק מה שקרה ליעקב, בשנות החמישים לחייו, שנגרר להליך אבחון ארוך שאינו מונע ממחלתו הניוונית, לנגוס בצעדי ענק, מיכולותיו התפקודיות.

יעקב שהתנהל מול הביטוח הלאומי לבד יותר משנה וקצבה אין, פנה אל החברה המרכזית למימוש זכויות, שתסייע לו במאבקו להכרה במחלתו מול הביטוח הלאומי, אולם עד מהרה הבין, שכדי להצליח במאבקו זה, על הצוות הרפואי של החברה, לסייע לו תחילה להשלים את האבחון הרפואי, כדי שתתבצע התאמה, לספר התקנות של הביטוח הלאומי וכדי שתתאפשר בפועל זכאותו.

נראה שבביטוח הלאומי מתקשים או לא יכולים עקב חוקים דרקוניים, לראות את האדם והמחלה ומחפשים את התקנה המדויקת בספר התקנות המיושן, שלפעמים אינו מספר את סיפורם, של אלפי חולים שלמחלתם אין או עדיין אין שם.

מי ששלח את יעקב, להתנהל לבדו מול הביטוח הלאומי, והניע אותו מלבקש ליווי בהליכים מורכבים אילו, נוכח אל נכון להבין ובצדק, את חומרת מצבו הרפואי, אולם לא ידע להעריך כלל, את חומרת הסיכונים והסיכויים שלו, בעמידה לבד מול מערכת זו, שבה הפסיד גם טורח רב וגם את הקצבה המגיעה לו. כאשר בוחרים להתנהל לבד מול הביטוח הלאומי, כדאי לזכור שעל חינם משלמים לפעמים ביוקר.

"אספנו את המיידעים הרפואיים שהתקבלו עד כה, את חוות הדעת השלילית של הביטוח הלאומי, יעקב ביקר אצל כל כך הרבה רופאים וביצע הרבה בדיקות שנדרש כאן סדר, השגנו שיתוף פעולה בין הרופאים שלו לרופאים שלנו, שבקיאים בדרישות הועדה, הצלחנו להגיע אחרי תקופה קצרה לגיבוש אבחנה, שתהיה תואמת את ספר הליקויים של הביטוח הלאומי, שתעניק ליעקב את אחוזי הנכות המגיעים לו, הוא פשוט היה צריך רופאים לצידו מול רופאי הביטוח הלאומי." כך מסכם הצוות הרפואי של החברה המרכזית למימוש זכויות.

"בסייעתא דישמייא עלה בידינו לסייע ליעקב לקבל את הקצבה המגיעה לו" אומר הרב שזירי, יו"ר החברה המרכזית למימוש זכויות. " הצלחנו גם להציל את הכספים הרטרואקטיביים, כשננקטו הפעולות הנכונות, הערעור שהוגש בליווי הצוות הרפואי שלנו ועם הליווי שלו, התקבל ללא עוררין."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר