דרכון פורטוגלי, זה טוב לחרדים?

לא כל מה שטוב לחילונים, טוב לחרדים. דרכון פורטוגלי הפך לשיחת היום בקרב הרבה יהודים חילונים. יש להם את הסיבות שלהם לבדוק האם ולמה להוציא אזרחות זרה. אבל המעניין הוא שגם אם הדרכון הזה לא נחוץ לכל חרדי או דתי באשר הוא, יש גם כאלה שעבורם הוא יכול להיות טוב, אפילו מצוין (תיירות, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דרכון פורטוגלי לא מחייב עזיבת הארץ

נתחיל בזה שבניגוד למרבית הדרכונים הזרים כיום, יהודי שמוציא דרכון פורטוגלי לא חייב לעזור את ארץ ישראל. כלומר, עצם הוצאת הדרכון איננה מרחיקה מארץ הקודש וזה לא תנאי לאחזקת האזרחות הזרה. מי שמקבל את הדרכון הזה יכול להמשיך להתגורר בארץ או בכל קהילה יהודית במדינה כלשהי, ללא שינוי מהמצב כיום. אולם, דרכון פורטוגלי מאפשר לפי הצורך, להגיע לכל מקום באירופה תחת אשרת אזרח מלאה.

עבודה באירופה לשם הפרנסה לתקופה מסוימת

בהמשך הדברים נסביר איך להוציא דרכון פורטוגלי ונסביר למי מקרב הקהילה החרדית והדתית בכלל, יתאפשר להוציא את הדרכון בקלות. לפני כן נדגיש כי חכמים לאורך הדורות קבעו כי מותר לעזוב את ישראל לתקופת מה, לצרכים שונים. לדוגמא, יהודי שלרגל עסקיו צריך לצאת מעבר לים, יכול לעשות זאת. יהודי שיוצא לניכר בשביל לפרנס את ילדיו או למטרות אחרות (כגון נשיאת תפקיד כלשהו בקהילה יהודית מעבר לים), הרי שאין בכך קושי הילכתי שאי אפשר להתגבר עליו.

יציאה לאירופה לצרכי זיווג או ללימודים

ניתן להיעזר בדרכון זר, שמאפשר להיכנס לאירופה ללא קושי, גם למטרות אחרות מלבד פרנסה. להקמת עסק או השתתפות במכרזים עסקיים, אפשר להוסיף גם מטרות אישיות רצויות מבחינה אישית או אחרת. לדוגמא, מקובל כי יציאה לחו"ל לפרק זמן מסוים מקובלת ומותרת לצרכי שידוכים וזיווגים. כמו כן, בעזרת דרכון זה ניתן להגיע לחו"ל לצורך לימודים. לימודי קודש כמובן אך גם לרכישת מקצוע שיאפשר פרנסה טובה, לשם המשפחה ולשם שמיים.

איך להוציא דרכון ולמה פורטוגל

עד כה דיברנו על הוצאת דרכון פורטוגלי, מפני שפורטוגל הנהיגה הקלות מיוחדות ליהודים. כל יהודי שעומד בתנאים מסוימים יכול לקבל יחסית בקלות את הדרכון הזה ששייך לאיחוד האירופי. מי שמקבל את הדרכון יכול לנוע בחופשיות באיחוד האירופי, ניתן ללמוד בכל קהילה באירופה, בבתי ספר דתיים או גבוהים, ניתן לנהל עסקים באירופה, אפילו להעסיק עובדים באירופה בעסק חדש או בשותפות עסקית. פורטוגל מאפשרת את ההקלות הללו ליהודים כחלק מ"תיקון עולם" שנעשה בימים אלה. כלומר, הם מבחינתם מצטערים על גירוש פורטוגל שהתקיים לפני דורות רבים. כל בן למשפחה יהודית שעברה פעם את גירוש פורטוגל עומד בקריטריון המרכזי לקבלת דרכון זה, בדור הנוכחי.

האם צריך בשביל הדרכון להמריא לפורטוגל? התשובה המפתיעה היא שלא. אפשר להוציא את הדרכון מישראל, כאשר מטפל בכך עורך דין מהארץ. עורכי דין שמכירים את החוק הפורטוגלי בנדון אינם רבים אך יש כאלה שמטפלים בכך בהצלחה יתירה. הטיפול כולל ליווי בהגשת הבקשה לאחר הכנת תיק מפורט. עורך הדין מטפל בכל מה שצריך מול הרשויות בפורטוגל וכן השגת מסמכים רלוונטיים מקהילת יהודי פורטוגל. לאחר הכנת תיק מפורט, מגיש עורך הדין את הבקשה בפורטוגזית. בתוך שנה עד שנתיים בדרך כלל הטיפול מסתיים, בעזרת השם. אנו מקווים שדברים אלה יועילו לכם וישמשו אתכם, בברכה והצלחה בדרכיכם ובמעשה ידיכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר