משפחה מורחבת? הנה כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב בעת ריהוט הבית

בחירת הספה המושלמת לחלל הסלון, פינת האוכל המעוצבת והיפה ביותר וכלי המטבח – כל אלה משימות העומדות לפתחנו בעת בחירת ריהוט חדשים לבית • ביחרו נכון (בית, משפחה)

בחירת חדר האוכל הינו אתגר בטח אצל משפחות ברוכות ילדים (צילום: pixabay.com)

בחירת הספה המושלמת לחלל הסלון, פינת האוכל המעוצבת והיפה ביותר וכלי המטבח שיהפכו כל ארוחה לחגיגה – כל אלה משימות העומדות לפתחנו בעת בחירת ריהוט ואקססוריז חדשים לבית, אך מה קורה כשנוספים פרמטרים נוספים למשימה? בייחוד כשהמשפחה גדלה והבית משרת מספר אנשים, הצורך ברהיטים שיהיו – לצד היותם יפים ומעוצבים – גם פרקטיים, גובר. אז איך עושים זאת נכון? הנה מספר דגשים שיסייעו לכם להתאים את הריהוט החדש בבית למשפחה מורחבת, וייצרו מרחב נעים, חם ומזמין אך גם מותאם למספר משתמשים רב.

איך בוחרים ספה בסלון?

החיפוש אחר הספה המושלמת החל! או שמא מוטב לומר: ספות?

מצד אחד, אנחנו מבקשים ליצור חלל אינטימי בסלון, אך מצד שני צריכים לדאוג לכך שמערכות הישיבה יהיו גדולות מספיק כדי לאכלס בנוחות את כל יושבי הבית. איך מגשרים על הפער? פשוט מאוד, חושבים יצירתי! שתי אפשרויות פופולריות הן לבחור בספה גדולה ורחבה דיה, למשל ספה בצורת ר' או אפילו בצורת ח' המספקת מקומות ישיבה רבים יותר, או פשוט ליצור פינות ישיבה אקלקטיות בסלון, המשלבות בין ספה מרכזית גדולה לפינות ישיבה נוספות: כורסאות, ספות, כסאות נדנדה, הדומים נוחים וריהוט נוסף. חשוב לשים לב שלא ליצור מראה עמוס מדי ולעבוד בהרמוניה עם גודל החלל העומד לרשותכם. כדי ליצור אווירה חמה ומזמינה, ולא משנה באיזה גודל של ספה תבחרו, מומלץ בחום לשלב כריות נוי נוחות ונעימות שישלימו את המראה וייצרו אווירה ביתית וחמה.

תוכלו גם לבחור לשלב בסלון כריות רצפה גדולות, רחבות ונוחות, אותן תוכלו לשלוף בעת הצורך ופשוט להניח על הרצפה – הילדים שלכם ללא ספק ייהנו מהפתרון הזה, ואתם תרוויחו מקומות ישיבה נוספים!

איך בוחרים פינות אוכל?

שאלת השאלות! פינות אוכל הן כנראה אחד המוקדים המאתגרים ביותר בקרב משפחות גדולות. מצד אחד, החלל העומד לרשותנו מוגבל ולרובנו אין טרקלינים מפוארים המוקדשים לחדר האוכל, אך מצד שני אנחנו רוצים שכולם יוכלו לשבת בו זמנית בנוחות ובאופן מרווח. למרבה השמחה והאושר, יש היום שלל פתרונות שיכולים להתאים לכם. הבחירה הקלאסית (ובצדק) היא שולחן אוכל נפתח, המספק הרחבות נוספות בעת הצורך. כך תוכלו לשמור על שולחן אוכל בגודל סטנדרטי ברוב ימות השבוע, וכשכל המשפחה מסבה יחד לארוחה, למשל בשבת, בחגים או באירועים מיוחדים, פשוט לשלוף את הפלטות הנוספות מהשולחן ולהוסיף מספר רב של מקומות ישיבה, בהתאם לצורך שלכם. אפשרות נוספת היא לשלב ספסל ארוך באחד מצידי השולחן. לא רק שזו בחירה טרנדית, אופנתית ויפה להפליא, אלא שכך אתם לא מגבילים את מספר מקומות הישיבה לפי מספר הכיסאות אלא מאפשרים לכמה אנשים (ילדים, בייחוד) לשבת בנוחות זה לצד זה על ספסל ארוך.

איך משלבים מיטות בחדרי הילדים?

ארגון חדר הילדים, בייחוד כשמספר ילדים ישנים בחדר אחד, הוא ללא ספק משימה מאתגרת למדי. למרבה המזל, גם כאן עומדות לרשותכם מספר אפשרויות כשהמובילה שבהן היא לשלב מיטת קומותיים בדרכים שונות. תוכלו לבחור באפשרות הקלאסית – מיטה מעל מיטה עם סולם ביניהן, או לשלב אפשרויות נוספות, כאלה המספקות בחלל הנוצר גם שולחן עבודה או מקומות אחסון נוספים. כך אין שטח פנוי ש"הולך לאיבוד". גם אם תבחרו בשילוב של מיטות יחיד בחדר, עדיין אפשר ליצור חלל מזמין ונעים. פשוט בחרו במיטה המצוידת בדרגש נוסף נשלף, אותו מכניסים פנימה מדי בוקר ושולפים מדי ערב. שטח הרצפה בחדר יודה לכם, וגם הילדים!

כיצד ניצור פינות עבודה נוחות?

הילדים חוזרים מבית הספר וצריכים מקום נעים להכין בו את שיעורי הבית, אתם זקוקים למרחב משרדי מפעם לפעם – אך כיצד אפשר לשלב בין הצרכים הללו כשלעיתים יש כמה ילדים ומבוגרים הנדרשים למשימות האלה, בו זמנית? היום אחת האפשרויות הפופולריות היא להוסיף אי במטבח, המשמש להרבה יותר מאשר הכנת מזון או אחסון. בייחוד מאז שנכנסה המילה "קורונה" לחיינו, החל הטרנד הזה לתפוס תאוצה, כשהוא מציע מקום מרכזי, בלב הבית, אותו אפשר לנצל גם לטובת שימושים משרדיים – וכמובן, גם לטובת מקום אחסון נוסף, מצרך נדיר בכל עת. אפשרות נוספת היא להצטייד בשולחנות עבודה כפולים המספקים עמדות עבודה כפולות באותו הרהיט או בצורת ר' – גם פתרון אסתטי ונקי יותר, וגם כזה שחוסך במקום יקר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר