סיבות ללקיחת משכנתא כאן ועכשיו

לקיחת משכנתא היא לא תהליך שניתן לבצע בצורה קלת דעת. מדובר בהתחייבות עצומה לשנים רבות ובערך כספי רב, ולכן חשוב לוודא שאתם לוקחים את המשכנתא בצורה האחראית ביותר עבורכם (הלוואות)

אילוסטרציה (צילום: פיקסביי)

אם פגשתם בהזדמנות כזאת כרגע, ואתם מתלבטים אם הגיע הזמן לקחת משכנתא ולקנות את הדירה והנחלה לכם ולמשפחה שלכם, התשובה להתלבטות הזאת היא בהחלט "כן". המקום והזמן לקחת משכנתא הם כאן ועכשיו – ונבין בדיוק מדוע.

1 - יציבות למשפחה

הסיבה הראשונה והחשובה ביותר בגינה כדאי לקחת משכנתא, אם נקרתה בדרככם הזדמנות אטרקטיבית לעשות זאת, היא שהדבר מבטיח לכם יציבות. כשרוצים למצוא ולקנות בית לכם ולמשפחה שלכם, יציבות היא שם המשחק, במיוחד כשהאלטרנטיבה היא להמשיך להתגורר בדירות שכורות או אצל המשפחה המורחבת. דירה משלכם תעניק לכם ולמשפחתכם את הבסיס שממנו תוכלו לצמוח ולהתפתח. ללא ספק מדובר בתהליך משמעותי עבור המשפחה כולה. כמובן שלא צריך להקריב החלטות בלתי אחראיות מבחינה כלכלית על מזבח יציבות – תנאי בסיסי ליציבות הוא שתמצאו ותבחרו במשכנתא רלוונטית עבורכם.

2 - ריבית במגמת נסיקה

כשלוקחים משכנתא, הריבית הנלווית אליה היא ככל הנראה הפרמטר החשוב ביותר ביכולתנו לעמוד בתשלומי ההחזר. משום כך, חשוב להכיר את המגמה שמתרחשת כרגע בעולם הכלכלי – הריבית נמצאת במגמת עלייה מתמדת, ורק החודש עלתה בעוד כ-0.5%. בהתאם לכך, ריבית הפריים שרובנו מצמידים את המשכנתא אליה עולה בהתאם, ופירוש הדבר הוא שכל חודש שבו נתעכב עם לקיחת המשכנתא הוא חודש שיעלה לנו יותר.

3 - ודאות עדיפה על פני אי-ודאות

החל ממשבר הקורונה, דרך גל הפיטורין בעולם ההיי-טק, ועד העתיד הבלתי צפוי עם חילופי השלטון והפקידות הבכירה, קשה מאוד לצפות מה צופן לנו העתיד הכלכלי במדינה. במצב זה, ודאות עדיפה על פני אי-ודאות. אולי בעוד שנה, שנתיים או ארבע שנים משכנתא תהיה לחלוטין מחוץ להישג ידכם ברמת ההון העצמי וההכנסה החודשית. לכן, כדאי לנעול את המשכנתא שמתאימה לכם כבר עכשיו, ולא להשאיר מקום לסיכוי שלא תוכלו לקחת אותה בעתיד.

4 - שינויים בשוק הנדל"ן

שוק הנדל"ן עובר שינויים משמעותיים, לא רק ברמת הבנייה והפרויקטים עצמם, אלא גם ברמת החקיקה וההתערבות הממשלתית. כך למשל ירדו הנחיות חדשות על שינוי מגבלות הפריים, ובהחלט יתכן שההנחיות האלה יובילו לעלייה בריביות ולשינוי מסלולי המשכנתא שאותם הבנקים מציעים. לכן גם כאן לא כדאי לחכות שהשינויים האלה יהפכו את חלום הדירה לבלתי מושג. אם יש לכם את היכולת לקחת משכנתא עכשיו – כדאי לעשות זאת.

5 - תמיד אפשר לשנות

למרות האופן בו אולי היא נתפסת על ידינו, המשכנתא לא חייבת להיות התחייבות בלתי משתנה לכל החיים. למעשה, כיום ישנן לא מעט אפשרויות אטרקטיביות למדי של מחזור המשכנתא, כך שגם אם אתם לוקחים משכנתא ומבינים שעוד שנה, שנתיים או עשר שנים יש לכם הזדמנות אטרקטיבית יותר – תוכלו לעשות זאת. גם אם השינויים וחוסר הוודאות שהם מביאים אותם יוכיחו את עצמם כאפקטיביים ויוזילו את מחירי המשכנתאות הממוצעים לאזרח – תוכלו לקחת משכנתא בתנאים האטרקטיביים האלה על הנכס שלכם דרך תהליך אחראי של מחזור. לכן, לא כדאי להתעכב עם ההחלטה החשובה בחייכם – פשוט כי גם את המסגרת של ההחלטה הזאת תוכלו לשנות אם תהיה לכם הזדמנות כזאת.

הזמן הנכון לקחת משכנתא הוא עכשיו. אם יש לכם הצעה אטרקטיבית, אל תתנו לה לחמוק מהידיים שלכם – נצלו אותה וצרו לעצמכם ולמשפחה שלכם מציאות יציבה וטובה יותר.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר