מתכונים כשרים לראש השנה, גם לצמחוניים וטבעוניים

לא קשה למצוא מתכונים כשרים לראש השנה, אבל אם אתם מחפשים מתכונים כשרים וצמחוניים או טבעוניים לראש השנה אולי תתקלו בקושי, אז באנו לעשות לכם חיים קלים (בלוגל)

אברך צעיר שואל את חברו: "תגיד, איך אתה יודע מה השעה? כי אין לך שעון על היד וגם כשאני מסתובב פה בבית שלך, אני לא מוצא שעון קיר?"

האברך עונה לו: "אני תמיד מצליח לדעת את השעה". "אבל איך?", שואל הבחור. משיב לו האברך: "בעזרת השופר. אני לוקח את השופר, רוכן אל מחוץ לחלון ומתחיל לתקוע בשופר. בתוך שניות מישהו יוצא אל החלון ומתחיל לצעוק ..."תגיד אתה משוגע, השעה עכשיו 03:30 לפנות בוקר".

ראש השנה בפתח ונזכרתי בסיפור המשעשע הזה כי המצווה העיקרית של ראש השנה היא מצוות שמיעת תקיעת השופר. לצד מצווה זו יש מסורת ארוכת שנים של ארוחת חג. כך שהתפקידים אצלנו בבית מוגדרים. בעלי אמון על תקיעת השופר בעוד שאני אחראית על שולחן החג.

כמו לקראת כל חג חשוב גם השנה אני מחפשת מתכונים כשרים לראש השנה. אני מחפשת מתכונים מיוחדים, חדשים ובלתי שגרתיים והשנה התווסף גורם נוסף שהניע וסקרן אותי. הבן שלי החליט לעבור לאורח חיים צמחוני לפני כמה חודשים ואני כבר לא מחפשת רק מתכונים כשרים לראש השנה כי אם מתכונים כשרים וצמחוניים לראש השנה. בהתחלה חשבתי שאני עומדת בפני אתגר שאין ולא יהיה לו מענה, אבל להפתעתי הגמורה גיליתי עולם שלם ומגוון של מתכונים נהדרים שהם גם כשרים, גם מתאימים לראש השנה וגם צמחוניים.

מאחר והבן שלי הוא לא הצמחוני הראשון במגזר והוא גם לא האחרון החלטתי לשתף אתכם במתכון נפלא וכשר לחג שמתאים גם לצמחונים. מומלץ מאוד לנסות אותו בבית, גם אם מדובר במשפחת קרניבורים. יתרה מכך, מבטיחה לכם שגם הקטנטנים יאהבו מאוד את המנה.

מתכון כשר וצמחוני לראש השנה:

פתיתים בקשיו ואספרגוס / מאת שף חברת סוגת

*המתכון מתאים לכ-6 מנות.

המצרכים הדרושים:

1 כפית 'ראס אל חנות' (תערובת תבלינים שניתן לקנות אותה בכל חנות תבלינים).

2.5 כוסות מרק ירקות.

1/4 כוס שמן, רצוי שמן זית.

2 כוסות פתיתים עגולים של חברת סוגת.

חבילה של גבעולי אספרגוס מקולפים – לחתוך לרצועות של כ-4 ס"מ.

1 כוס קשיו מלוחים קלויים.

3 שיני שום – לקצוץ אותן דק דק.

1 בצל גדול – לקצוץ אותו דק דק.

0.5 כוס צימוקי אוכמניות.

0.5 כפית זרעי כוסברה טחונים.

מלח.

פלפל.

הוראות הכנה:

תחילה יש להכין את הפתיתים. בסיר בינוני מרתיחים את מרק הירקות עם הראס אל חנות. כאשר הוא רותח מוסיפים את הפתיתים העגולים וממתינים לרתיחה נוספת. לאחר מכן מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים עוד כ-7 דקות. כאשר הפתיתים מוכנים, מכבים את הלהבה וממתינים כ-5 דקות. פותחים את הסיר ומאווררים את הפתיתים עם מזלג.

בשלב הבא מטגנים את הבצל בשמן במחבת עד שהבצל הופך לשקוף ומתרכך. מוסיפים לבצל המטוגן צימוקי אוכמניות, אספרגוס, קשיו, זרעי כוסברה, מלח ופלפל ומקפיצים למשך 2-3 דקות.

הגשה:

צקו כמה כפות פתיתים על צלחת הגשה ועל גבי הפתיתים הוסיפו את תערובת האספרגוס המוקפצת.

היכנסו לעוד שלל מתכונים כשרים לראש השנה, טעימים ונפלאים אחד אחד!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר