תמ"א 38 - מה עושים כשיש דיירים סרבנים?

בשנים האחרונות ניתן לראות שדיירי בניינים רבים מאמצים את תכנית המתאר הארצית המכונה 'תמ"א 38'. אך מה עושים כשיש דיירים שמסרבים להתפנות?

(צילום: פיקסביי)

בשנים האחרונות ניתן לראות שדיירי בניינים רבים מאמצים את תכנית המתאר הארצית המכונה 'תמ"א 38'. הסיבות לכך הן ההטבות השונות שניתנות במסגרת תכנית זו על ידי המדינה לדיירי בניינים שאכן מחליטים לחזק את יסודות הבניין שלהם בפני מצבים של רעידות אדמה. אך מה קורה כאשר כל הדיירים בבניין מעוניינים להתחיל ביישומו של פרויקט זה ויש מספר דיירים סרבנים שמעכבים זאת? התחילו לקרוא מאמר זה.

תוכנית תמ " א 38 – כרטיס ביקור

מדי שנה עוד ערים בישראל נכנסות למעגל הערים שתושביהם מבינים את היתרונות של תכנית תמ"א 38 ומחליטים להתחיל ביישומה של תכנית זאת. תוכנית זו עליה הוחלט במדינת ישראל נועדה על מנת לחזק יסודות של בניינים (שנבנו בשנים מסוימות) מפני מצבים של רעידות אדמה. משום שמדובר בתהליך שיכול לקחת זמן ופעמים אף מחייב את הדיירים באותו בניין להסכים לרמת חיים ברמה נמוכה יותר בתקופת החיזוק, בנייה ושיפוץ, המדינה החליטה להציע לכל דייר שמסכים לתכנית בבניין, אפשרות של שדרוג הדירות שלהם וכל מיני דברים הקשורים אל הבניין, כמו למשל שיפוץ הלובי, הוספת מעלית, בניית ממ"ד לכל דירה ועוד.

הסכמת הדיירים לתכנית המתאר הארצית

אם אתם ודיירים נוספים החלטתם שאתם מעוניינים ליישם את תמ"א 38 הצעד הראשון צריך להיות השגת הסכמה לביצוע הפרויקט מאת כל הדיירים בבניין. חשוב לדעת שהחוק מחייב הסכמה של הדיירים לפרויקט זה. דבר נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא שסוג ההיתר הנדרש מדיירי הבניין משתנה וזאת בהתאם לסוג אותו היתר בנייה שנדרש מדיירי הבניין להשיג טרם תחילתו של הפרויקט.

אם למשל דיירי הבניין מעוניינים לחזק את יסודות הבניין נדרש רוב של 51% מדיירי הבניין שיסכימו לפעולה זו. אם דיירי הבניין מעוניינים להרחיב את כל או חלק מהדירות הקיימות בבניין נדרש להשיג הסכמה של 60% מבעלי הדירות ואם מעוניינים בתוספת בנייה שדורשת הרחבה של יותר משליש השטח של הדירות הקיימות או שהשטח הנדרש לביצוע פעולות אלו עולה על גודל שטח הרצפה של הבניין נדרשת הסכמה על פי חוק של כל בעלי הדירות בבניין. אך מה קורה כאשר יש דיירים סרבנים?

התמודדות עם דיירים סרבנים

יש אפשרות להתמודד עם דיירים סרבנים. הדבר הראשון אותו יש לעשות טרם מתחילים התמודדות עם סרבנים הוא לוודא שאכן יש לכם היתר בניה וזאת משום שאין טעם להתחיל או להיאבק בשביל פרויקט זה אם אין היתר בנייה ליישומו. ברגע שיהיה לכם את המסמך ניתן לפנות באמצעותו אל המפקח על המקרקעין וזאת על מנת שיעזור לדיירי הבניין לגרום לאותו דייר סרבן להסכים לפרויקט. בכדי לבצע את התהליך באופן הנכון יש לשכור את שירותיו של עורך דין שמומחה בכל הקשור אל תמ"א 38, חוק החיזוק, מצבים של דיירים סרבנים או קושי מצד שכן זה או אחר במהלך הפרויקט. מומחה משפטי זה יעזור לכם להתגבר על הקשיים ולהוציא לפועל את תכנית המתאר הארצית.

מידע נוסף על עולם המקרקעין, תמ"א ועוד - ניתן למצוא באתר של עורכת הדין דינה בנבנישתי, מומחית לענייני נדל"ן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר