במהלך טיסת אימון

"רישום לזכות" לצוות שטס בלי חופת המטוס ה"בז"

מפקד חיל-האוויר אלוף עמיקם נורקין העניק תעודת "רישום לזכות" לצוות מטוס ה"בז" (F15) סרן י' וסגן ר' על תפקודם באירוע בו התנתקה חופת מטוס ה"בז" במהלך אימון (חדשות)

הצוות ומפקד חיל האוויר (צילום: דובר צה"ל)

מפקד חיל-האוויר אלוף עמיקם נורקין העניק אתמול (שלישי) תעודת "רישום לזכות" לצוות מטוס ה"בז" (F15) סרן י' וסגן ר' על תפקודם באירוע בו התנתקה חופת מטוס ה"בז" לפני עשרה חודשים במהלך טיסת אימון לילה.

בצה"ל ציינו כי "הצוות תפקד בצורה יוצאת דופן בתנאי טיסה קיצוניים ומנע את אובדן המטוס והביאו לנחיתה בטוחה. ‏בכך הפגין הצוות קור רוח, מקצוענות, אומץ לב ורעות".

"רישום לזכות" היינו אות הערכה מטעם מפקד חיל-האוויר המוענק לאיש צוות אוויר בעקבות ביצוע יוצא דופן של פעולת טיסה החורגת מרמת הציפיות ודרישות התפקיד.

כזכור, במהלך טיסת אימונים שגרתית, מטוס קרב מסוג F-15 נחת נחיתה יזומה לאחר התנתקות חופת המטוס ממקומה. בצה"ל ציינו לאחר האירוע כי "הטייס, סרן י', והנווט, סגן ר', ניהלו את האירוע בתנאים מורכבים כאשר היה קיים סיכון ממשי למטוס ולצוותו, בגובה של כ-30,000 רגל (כ-9 ק"מ מעל פני הים), בתנאי קור קיצוניים ורוח עזה (כ-45 מעלות צלזיוס מתחת ל-0).

"צוות האוויר בהחלטה משותפת, ולאחר שהבינו את משמעות האירוע והעריכו כי יצליחו להביא את המטוס לעבר נחיתה בטוחה, דיווחו ליחידת הבקרה על האירוע ופנו לבסיס הקרוב לנחיתה".

כדי להתגבר על הקור העז, הצוות פעל על פי ההנחיות, הנמיך כיסא, בדר"כ שיושבים בתוך הקוקפיט מתאימים את גובה הכיסא, ל-F15 ספציפית יש מקדימה חופת משנה, שלא קשורה לחופה הראשית וכאשר הכיסא מונמך היא מגינה חלקית על הטייס.

"הצוות פעל באומץ לב, בקור רוח, בתכליתיות ובמקצועיות תוך עבודת צוות, אמון הדדי ועמידה בתנאים פיזיים קשים", נמסר אז מצה"ל. "הצוות נחת בשלום ולאחר בדיקה רפואית נקבע כי מצבם טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר