האם הליכה ללא נעליים פוגעת ברגליים? פודיאטור עונה

מדי ערב, כשאנו שבים לביתנו לאחר עוד יום עבודה מתיש, הדבר הראשון שאנו עושים הוא לחלוץ את נעלינו ולאוורר את כפות רגלינו. אבל האם הליכה בכפות רגליים חשופות - מזיקה? כן. אלו הסיכונים (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אתם חולצים נעליים בכל פעם שאתם חוזרים הביתה, באופן מיידי. אבל האם הליכה בכפות רגליים חשופות יכולה להזיק להן, אפילו בתוך הבית? ד"ר מיגל קונהה אומר: "אני תמיד ממליץ לאנשים להמנע מהליכה כשהם יחפים, במיוחד בחוץ".

סיכונים הקשורים להליכה יחפה:

1. "רגל האתלט"

"'רגל האתלט' היא זיהום פטרייתי בכף הרגל שמתפתח לעתים קרובות על סוליות כפות הרגליים ובין אצבעות הרגליים", אומר ד"ר קונהה. בדרך כלל הוא מייצר עור יבש, מגרד, מחוספס, או במקרים חמורים יותר, דלקת, סדקים ושלפוחיות.

ד"ר קונהה גורס כי הרבה מהתופעות הללו נגרמות כתוצאה מאנשים שהולכים יחפים במקומות ציבוריים או בחדר הכושר, מכיוון שכפות הרגליים שלהם חשופות לאורגניזמים חיידקיים ופטריתיים שיכולים להדביק את העור והציפורניים.

2. דורבן - "מחלת החיתולית הכפית"

לדברי ד"ר קונהה, "כף הרגל שלכם מכילה רצועה עבה הנקראת רקמת החיתולית הכפית, הנמתחת מהעקב ועד הבהונות. תפקידה הוא לתמוך בשרירים ובקשת כף הרגל. "מתח רב מדי על הרקמה יכול לגרום לה להימתח יותר מדי וכתוצאה מכך, יווצרו קרעים זעירים הגורמים לכאבים ודלקת.

מה גורם ליותר מדי מתח? הסתובבות בלי נעליים, כמובן, מכיוון שאין תמיכה בקשת כשאתם יחפים. "הליכה יחפה מאפשרת לרגליים שלכם להשתטח כשהקשת מתמוטטת, מה שיגרום לכאבי קשת ועקב".

3. פטרת הציפורניים

פטרת ציפורניים היא מצב שמתרחש כאשר פטריה מיקרוסקופית נכנסת לציפורן אחת או יותר ולעתים קרובות מתחילה כ"רגל האתלט" (שכבר קבענו כי נגרמת על פי רוב כתוצאה מהליכה יחפה). "ככל שפטרת הציפורן חודרת עמוק יותר לתוך הציפורן", אומר ד"ר קונהה, "היא עלולה לגרום לציפורן לשנות צבע, להתעבות ולפתח קצוות מתפוררים - בעיה מכוערת שעשויה להיות מכאיבה".

הוא אומר שניתן לטפל בפטרת הציפורניים בבית, באמצעות משחה ללא מרשם, אך הוא מציע לפנות לרופא, אשר יכול לפתור את הבעיה תוך מספר שבועות (לעומת חודשים).

4. יבלות

יבלת היא "צמיחה קטנה של עור מעובה ומוגבה שמתפתח כאשר העור נדבק בנגיף הפפילומה האנושי (HPV)", אומר ד"ר קונהה. היא יכולה להתפתח בכל מקום על כף הרגל, אך בדרך כלל יבלות מופיעות באזורים של לחץ ישיר מתחת לכף הרגל, כמו העקב. "אם אתם הולכים יחפים בציבור, כמו בבריכה או בפארק מים, אתם יכולים לקבל יבלות, מכיוון שהן מדבקות בקלות".

ד"ר קונהה מוסיף שבעוד אין הרבה הטבות להליכה יחפה, אין סיכון רב בהליכה על חול או על שטיח, שמציעים תמיכה רבה יותר. ובכל זאת, הוא אומר, "אני ממליץ לאנשים לנעול נעליים מקורות בבית עם תמיכה בקשת (ללא כפכפים)".

המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר