"הרב'ה הנאצי"

הורשע ה'מלמד' המתעלל מהחיידר בתל אביב

אחרי שזיכה אותו מחלק מההאשמות כלפיו, הרשיע היום בית משפט המחוזי בתל אביב את אברהם מרדכי רוזנפלד - הנאשם המרכזי בפרשת ההתעללות בחיידר - ב-23 אישומים (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Roy Alima/Flash90)

בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שני) את אברהם מרדכי רוזנפלד, הנאשם המרכזי בפרשת ההתעללות החמורה בחיידר בתל אביב, ב-23 אישומים.

השופטים זיכו אותו מחלק מהסעיפים, אך הרשיעו אותו פה אחד בסעיפים בהם הוא מואשם במסגרת כתב האישום - שתוקן בפעם השלישית - בהם תקיפות אכזריות של תלמידיו.

כזכור, חקירת הפרשה המזעזעת החלה בעקבות סיפורים של ילדים שלמדו בתלמוד התורה, בין היתר על כך שהחשוד המרכזי - שכונה בפיהם "הרב'ה הנאצי" משום שהיה מתעלל בהם להנאתו על בסיס יומיומי - נהג לצבוט אותם בגופם, ואסר עליהם לצאת לשירותים במהלך השיעורים עד כדי שעשו את צרכיהם במכנסיים.

הילדים תיארו, שכאשר ילד התנהג שלא כשורה הוא היה מכה אותו בחגורה על עור חשוף, ובמקרים אחרים היה מכניס אותו לתוך מקרר במסדרון.

לפי כתב האישום המקורי, לעתים קשר רוזנפלד תלמידים לכיסאות או לשולחן באמצעות חבלים או אזיקונים, וכן העמידם בכיתה בידיים ורגליים קשורות, אז הכניס לפיהם כפית עמוסה פלפל שחור חריף או סבון רחצה, ואסר עליהם לשטוף את פיהם לזמן מה.

הוא הואשם אף בפגיעה בבעלי חיים, כאשר לפי המתואר: יום אחד נכנס חתול לכיתה שבה לימד, ולעיני התלמידים היכה אותו המורה בחוזקה באמצעות מטרייה או מקלות עץ, ולבסוף דחף אותו מאדן החלון וגרם למותו.

עם המלמדים האחרים מאותו תלמוד תורה שנעצרו יחד איתו, הגיעו כזכור בעבר להסדרי טיעון, שכללו תשלום קנסות ועבודות שירות.

נגד רוזנפלד, הנאשם המרכזי, המשיך להתנהל הדיון המשפטי - עד שהיום כאמור, הוא הורשע בבית משפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר