כעסו של האדמו"ר מוויז'ניץ

הרבי צעק: "שיבקשו סליחה מרשב"י על מעשה ההפקרות"

חשיפת 'כיכר השבת': האדמו"ר מוויז'ניץ התקשה לעצור את זעמו, בעקבות התנהגות חרדים קיצונים בציון הרשב"י במירון מול סגן השר מיהדות התורה, ותקף אותם במלים קשות • האזינו לדבריו (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: יהודה פרקוביץ)

חשיפת 'כיכר השבת': יום לאחר הפרסום על כך שסגן השר ח"כ מאיר פרוש הותקף מילולית בידי קנאים בזמן שערך במירון אירוע משפחתי, ועל הגינוי החריף שהדבר גרר מפי האדמו"ר מויז'ניץ - כעת: ההקלטות.

בתיעוד, שהגיע לידי 'כיכר השבת', נשמע הרבי צועק שוב ושוב באוזני פרוש: "האנשים האלו צריכים לבקש את סליחתו של רשב"י על מעשה ההפקרות". לאחר מכן הוסיף: "אני זה ששלחתי אותך. אם הם רוצים - שיצעקו עלי".

בכניסתו ל'טיש' שקיים בציון, בהמשך, לזכרו של האדמו"ר בעל ה'צמח צדיק' מויז'ניץ זי"ע, התבטא הרבי בהרחבה: "דבר ראשון, אני רוצה לעשות מחאה לאחר שנעשתה מעשה נבלה בציון של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי".

עם חסידיו, במירון (צילום ארכיון: אלימלך גרסטל)

"הגעתי לפני תפילת מנחה לציון הקדוש", תיאר האדמו"ר מוויז'ניץ, "ושמעתי שאנשים תקפו יהודי במילים קשות. אצל רשב"י יש לכל אחד מקום, אבל מה חושבים אותם אנשים, שבמעשים מופקרים שכאלו הם הופכים להיות קנאים?".

הרבי הוסיף: "האדמו"ר מסאטמר זי"ע היה נוהג לקבל כל יהודי באשר הוא, ולכן אני מרגיש צורך למחות על המעשה ברבים - ואפשר למסור את המחאה שלי לכולם".

"כאשר פוגעים ביהודי, צריך למחות", סיים האדמו"ר מוויז'ניץ את דבריו הנחרצים.

האזינו להקלטה

ח"כ מאיר פרוש (צילום: אולפן כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר