האזינו לטענותיו

אביו של החייל החרדי: השופטים לא הנידו עפעף ממכתבו של בני

רן טובול, אביו של המפקד החרדי מ'נצח יהודה' העצור יחד עם חייליו בשל הקטטה עם הבדואים, מספר על הארכת המעצר - ועל התעלמות השוטרים ממכתבו המרגש של בנו (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

משפחות החיילים החרדים העצורים משבוע שעבר, זועמים על יחס בית המשפט לחיילים וטוענים כי ילדיהם שהקדישו את חייהם לצבא הופקרו על ידי המדינה.

אתמול (שני) ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרם של החיילים ב-3 ימים, לאחר דיון ארוך, בשעת לילה מאוחרת, האריך בית הדין הצבאי את מעצרם של מרבית הלוחמים העצורים ביומיים נוספים, ולא קיבל את בקשת התביעה במלואה.

"אתמול בהארכת המעצר, היה רגע של רגש באולם, כשהבן שלנו הקריא מכתב לשופט ולתביעה הם אפילו לא הנידו עפעף והשופט לא התייחס לכך כלל" סיפר רן טובול אביו של המפקד החרדי העצור, "לא נותרה עין יבשה באולם מלבד אותם אנשים", הוא מאשים.

במכתב כתב טובול על הדרך שעשו הוא וחייליו, "התחלנו את דרכנו באוגוסט 2018 בצה"ל ועברנו הכשרה קשה ומפרכת אשר שללה מאיתנו בלוי עם חברים קרובים ,ימי הולדת של קרובים ואפילו חתונות של בני משפחה. עברנו מסעות ושבועות שטח מסיבים ביותר חוסר שינה והסתגלות לתנאים לא תנאים. אך במשך תקופה זאת לא עניין אותנו כלל וכלל, הדבר היחיד שחפצנו בו זה לסיים כלוחמים ולהקריב למדינת ישראל ואזרחיה בצורה הכי משמעותית את חיינו. והמשמעות היא "למות" למען המדינה ולמען שלום אזרחיה ועשינו זאת בלב שלם", כתב טובול.

"כל מה שפעלנו זה מה שלמדנו ממפקדינו כדי להגן על חיינו. כמו כן אדגיש ואומר שאנו לוחמי נצח יהודה פועלים ימים ולילות אם זה במארבים אם זה במחסומים ואם בכל מיני פעולות יזומות שאין כאן המקום לפרטן. הננו שוקדים על המשמר למען שלום אזרחי מדינת ישראל בקו הירוק ומחוצה לו", כתב המפקד.

המכתב

הוא סיפר במכתב על מקרים בהם חייהם היו בסכנה ואמר, "זה רק מקרה אחד מעשרות מקרים שחיינו היו בסכנה. כל זאת כאשר בני מיעוטים רוצים לתקוף אותנו הלוחמים אשר משרתים את מדינת ישראל ומוכנים למות למענה, מפעילים את שיקול דעתנו בנטרול האיום מבקשים מצה"ל ומדינת ישראל שתיתן לנו גיבוי בתור אנשים שמוכנים למות למענה ולמען שלום אזרחיה".

"גם אם הרשות השופטת והחוקרת הגיעו למסקנות שפעלנו לא כשורה והם צריכים לחקור, מן הראוי שישימו אותנו במעצר פתוח לכל היותר כי אנחנו לא חיות אדם אלא ילדים שמסכנים את חייהם למען המדינה ואזרחיה. לכן אבקש מהשופט בתור נציג ומפקדם של החיילים אשר יושבים בבית הדין בבושת פנים כאילו הם הפושעים שישקול בקשה זאת ומן הראוי שכך מדינה תנהג עם לוחמיה שמוכנים למות למענה" כתב המפקד החרדי.

הוא טען בנוסף כי מעצרם מסכן את חבריהם, "אוסיף ואומר שחברינו לפלוגה אשר עומדים על המשמר בצומת גבעת אסף אשר שם נרצחו שניים מחבירנו ואחד הפך לצמח על ידי בן עוולה. מאז המעצר לפני כשבוע עומד שם רק חייל אחד מחוסר סד"כ ומבחינה מבצעית זה מסוכן מאוד. כאשר חס וחלילה יבוא עוד בן עוולה וירצח את חברינו אז " מי ייתן את הדין "?!!!!!!!!! בתור מפקד בפלוגה הרובאית בגדוד נצח יהודה אני מבקש בשמי ובשם חיילי שהשופט ישחרר אותנו לכל היותר למעצר פתוח בכדי שנוכל לחזור לפעילות מבצעית ולעזור לחברינו לבצע את המשימות למען שלום חיילנו ושלום האזרחים במדינת ישראל", התחנן המפקד.

כזכור, 14 חיילים מגדוד "נצח יהודה" בחטיבת כפיר, נעצרו ביום שלישי שעבר על ידי המשטרה הצבאית, בחשד שתקפו לפני מספר ימים קבוצת בדואים, במהלך קטטה בתחנת דלק באזור באר שבע.

התקרית, כך מתברר, התרחשה לפני כשבועיים, כאשר החיילים חזרו מהלווייתו של הנער החרדי אשר חזות ז"ל, שנפטר לאחר שנפגע ממכת ברק בחוף זיקים בחול המועד.

לפי טענת החיילים, כאשר הם עצרו בתחנת הדלק, קבוצת בדואים החלה להתגרות בהם ולקללם, ואחד מהם אף התבטא: "בוא חייל, אני אדקור אותך". המ"כ החל לחתור למגע ועצר את הבדואי המאיים, ובשלב זה החלה מהומה במקום, כאשר הבדואים ניסו לתקוף את המ"כ והחיילים הגיעו כדי להגן עליו וכך התפתחה קטטה במקום.

החיילים גברו על הבדואים, ערכו חיפוש על הבדואי שאיים וגילו שאין עליו סכין. בשלב זה, עזבו החיילים את המקום. אתמול, כאמור, עצרה המשטרה הצבאית חיילים לחקירה וחלקם נעצרו.

עו"ד חי הבר מארגון חוננו, אשר מייצג את אחד מחיילי גדוד נצח יהודה אשר נעצרו בחשד לעימות עם בדואים בדרום, תקף הבוקר (שלישי) את המשטרה הצבאית על כך שלא חקרו את תלונת החיילים לפיה הבדואים הם שתקפו ואיימו על לוחמי צה"ל באירוע, "החלטת בית הדין על מעצר החיילים לצערי הייתה ידועה מראש. פעם אחר פעם אנחנו נתקלים בדיוק באותה התנהלות. קודם כל עוצרים, אח"כ חוקרים. לי לא ברור עד עכשיו מדוע לא חקרו את תלונת החיילים לגבי התנהגות אלימה, תוך איומים, של אותם בדואים.

אבל שוב, גם אי חקירת הבדואים ואי בדיקת האמת - באמת, זה התנהגות אופיינית של הצבא, אנחנו רואים את זה לאורך כל האירועים וחבל. הדבר לא מוסיף לצבא, אלא רק גורם לערעור האמינות שיש למערכת והאמון שאנשים נותנים בה. חייל צריך לדעת שניתן לו גיבוי. גם אם עשה מעשה אסור, הוא ייענש, אבל הכל יעשה בהתאם לדין".

עו"ד הבר הוסיף כי "לא יתכן שבמערכת האזרחית על אירועים שכאלה יש ספק האם היו פותחים בכלל בחקירה ואם היו פותחים לחקירה - ודאי ולא היו עוצרים לכל כך הרבה ימים, אבל במערכת הצבאית תמיד הכל מתחיל במעצר ועוד מעצר ממושך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר