מצוקת התחבורה בבית שמש: החרדים מקימים ועד פעולה

בשל מצוקת התחבורה הציבורית בבית שמש, בעיקר בשכונות החרדיות, הקימו תושבים ועד פעולה שמטרתו ליצור תגבור משמעותי של הקווים: "בעיר ביתר יש כפול נסיעות" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Kobi Gideon / Flash90)

בשל מצוקת התחבורה הציבורית בבית שמש, בעיקר בשכונות החרדיות, הקימו תושבים ועד פעולה שמטרתו ליצור תגבור משמעותי של הקווים, התאמת המסלולים שלהם ופתרון שאר הבעיות מהן סובלים צרכני התחבורה הציבורית בבית שמש.

רבות כבר נכתב על מצוקת התחבורה הציבורית בבית שמש - מצוקה שהולכת ומחריפה מידי יום תודות לאכלוס המאסיבי של השכונות החדשות בעיר. כעת החליטו התושבים לעשות מעשה ולצאת ולהיאבק על זכויותיהם הבסיסיות.

לאחר פגישות, דיונים והצעות שונות, הוחלט להקים ועד פעולה שיאגד בתוכו נציגים מכל השכונות במטרה שאלו ירכזו את הבקשות והדרישות של צרכני התחבורה הציבורית בעיר, ויפעלו מול חברות התחבורה, העירייה ומשרד התחבורה.

בועד ציינו בפני 'כיכר השבת' כי "העיר סובלת ממצוקת תחבורה קשה במיוחד, כאשר ע"פ ההערכות, העיר בית שמש זקוקה לתוספת של כמה מאות (!) נסיעות מידי יום. מדובר בנסיעות לירושלים וממנה, כמו גם מערים נוספות ובתוך העיר עצמה. כל עוד התוספת הזו אינה מתבצעת מוצאים עצמם אלפי נוסעים חרדים מטורטרים ללא מענה תחבורתי אלמנטרי".

עניינים נוספים בהן צפויים לטפל בועדה, הם שכונות חדשות בהן מתגוררות אלפי משפחות ללא מענה תחבורתי מינימלי, לו"ז שאינו מותאם כלל לצרכי התושבים ועוד.

פעיל מקומי העוסק בנושא ממחיש את גודל האבסורד: "בעיר ביתר, שבה כמות הנוסעים קטנה משמעותית ביחס לבית שמש, יש כמות כפולה ומכופלת של נסיעות עירוניות ובינעירוניות, כשגם העלות זולה יותר". הסיבה, לדבריו, היא הנכונות של משרד התחבורה להפקיד את ההחלטות וניהול התחבורה הציבורית בידי גורמים מקומיים המכירים היטב את הצרכים של התושבים.

יצוין כי בחודש האחרון נפגשו ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך והמשנה לראש העיר הממונה על התחבורה, שמואל גרינברג עם נציגי משרד התחבורה לגבי מצוקת התחבורה הציבורית בעיר.

במהלך הפגישה סוכם שבקרוב יתווספו 16 אוטובוסים נוספים בשווי כ- 10 מיליון ₪, המהווים תוספות נסיעה משמעותיות ברחבי העיר. ביניהם קו אוטובוס חדש, קו 520, מבית שמש לבית החולים הדסה עין כרם ולשערי צדק.

קו האוטובוס צפוי להיחנך בסוף נובמבר וייתן שירות יומי במתכונת של 10 נסיעות יומיות לכל כיוון, בסך הכל 20 נסיעות הלוך ושוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר