תוך חמש שנים יוסר לחלוטין המכס על יבוא מוצרי חלב

צוות מיוחד של לשכת המסחר גיבש המלצות לטיפול בנושא מחירי מוצרי החלב. ההחלטות תומכות בביטול מכס על יבוא אבקת חלב, אך מתנגדות לביטול המע"מ על מוצרים נבחרים. הוועדה הציעה להפחית בצורה הדרגתית של 20% מידי שנה, את מכסי המגן על שורה ארוכה של מוצרי חלב, למשך 5 שנים עד לחיסולם המוחלט של המכסים

שושי הלר | כיכר השבת |

אפקט הקוטג' ממשיך, איגוד לשכות המסחר מציע לבטל לחלוטין את המכסים על יבוא מוצרי חלב תוך חמש שנים. האיגוד חבר בוועדה שהקים שר התמ"ת, שלום שמחון, להסדרת המחירים במשק החלב, ומייצג בה את רשתות השיווק.

צוות מקצועי מיוחד שמונה על ידי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, גיבש עקרונות בסיס, על מנת להביא להוזלת מחירי מוצרי חלב ומוצרי מזון נוספים לאור המאבק הצרכני-חברתי. העמדה שנקבעה על ידי הצוות הינה, כי פיקוח על המחירים איננו מהווה פתרון לבעיה. בהחלטתם קבעו שתי דרכים להוזלת המחירים: האחת, הגדלת התחרות על ידי יבוא מוצרים מחו"ל. השניה, צעדים להגברת התחרות בין היצרנים והמשווקים המקומיים.

בנוסף, איגוד לשכות המסחר מתנגד להצעה לבטל את המע"מ על מוצרי מזון נבחרים כפי שנהוג במדינות מסויימות בעולם. הנימוק להתנגדות, מפני שאין ודאות שבהעדר תחרות אמיתית במשק, מהלך שכזה אכן יוזיל בטווח הבינוני והארוך את מחירי המוצרים.

המלצות הוועדה כוללות ביצוע שינויים אופרטיביים בחוק תכנון משק החלב, ראשית, לבטל לחלוטין את האיסור על יבוא מוצרי חלב לישראל או הצורך בקבלת היתר לייבא מוצרי חלב. שנית, האיסור לייבא חלב טרי יישאר על כנו, והדבר יותר רק באישור מיוחד. עם זאת, האיגוד תומך בהסרת מכסים גם על יבוא אבקת חלב, מוצר קריטי מבחינת הרפתנים.

הוועדה הציעה להפחית בצורה הדרגתית של 20% מידי שנה, את מכסי המגן על שורה ארוכה של מוצרי חלב, למשך 5 שנים עד לחיסולם המוחלט של המכסים. כמו כן, נקבע כי יש להתיר יבוא חופשי של כל מוצרי המזון שישראל מייצאת כיום, לדוגמה: בוטנים מעובדים, גזר, תפוחי אדמה, בטטה ותירס מתוק. זאת בטענה כי אין זה נכון שתהיה הגנה מכסית כנגד היבוא בעוד שקיים יצוא ישראלי של אותם מוצרים.

באיגוד מדגישים כי העקרונות שגובשו לא יפגעו בהכנסות המדינה ממסים, שכן על מרבית המוצרים עליהם יש מכסים גבוהים אין כלל יבוא. בנוסף קבע הצוות כי משרדי האוצר, החקלאות והתמ"ת יידרשו להבטיח, כי הפחתת המכסים תוביל ליבוא במחירים מופחתים.

shoshi@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר