לקראת ההילולה

ליאון יכריז: הר נוף תיקרא על שם פוסקי הדור

משה ליאון צפוי להכריז מחר, בישיבה מיוחדת של מועצת הרבנות, כי החליט להחליף את שמה של שכונת הר נוף ל'נאות יוסף', על שם הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
פוסקי הדור (צילום: מתוך הספר "פוסק הדור")

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, צפוי להכריז מחר (חמישי), בישיבת מועצת הרבנות לזכרו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, כי החליט להחליף את שמה של שכונת הר נוף ל'נאות יוסף', על שם מרנן פוסקי הדור הגר"ע יוסף ומרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל.

כאמור, את החלטתו יודיע ליאון במהלך ישיבת מועצת הרבנות הראשית, שתתכנס מחר בביתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ברחוב הקבלן 45 שבשכונת הר נוף, לרגל יום השנה השישי להסתלקותו.

בעירייה מציינים, כי ההחלטה בקונצנזוס מלא: "להחלטה קדמו דיונים עם רבני השכונה, נציגי ציבור ותושבים רבים כשלאחריהם הוחלט לשנות את שם השכונה לשם 'נאות יוסף' על שמם של שני גדולי התורה".

טרם קבלת ההחלטה נועד ראש העיר ליאון עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והראשון לציון הגר"י יוסף, שבירכו על ההחלטה "שמעניקה כבוד וזיכרון לשני מאורי הדור שחסרים לירושלים גם שנים רבות לאחר הסתלקותם לגנזי מרומים".

ליאון בהתייעצות עם הראש"ל

ההחלטה תובא להחלטת וועדת השמות של העירייה, ושינוי השם באופן פורמלי צפוי להתרחש כבר בתקופה הקרובה בכפוף לאישור מועצת העיר.

יצוין, כי לאחרונה הוחלט בוועדת השמות של עיריית ירושלים לשנות את שמו של רחוב הקבלן לרחוב 'הרב עובדיה יוסף', אך בני משפחתו של 'הקבלן' - הביעו התנגדו וטרם התקבלה החלטה סופית בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר