"חורבן נורא" בסאטמר

הת"ת החליט: "יד קשה - נגד הילדים שיכניסו אש מחלוקת"

המחלוקת על השליטה במוסדות חסידות מהר"א מסאטמר, מעסיקה כך מתברר גם את הילדים. בשל כך, התריע מנהל החיידר בהוריהם שלא לדבר בנושא זה בנוכחותם, ואף שיגר אזהרה חמורה (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ילדי חיידר סאטמר. אילוסטרציה (צילום: משה גולדשטיין)

בעוד פתרון למחלוקת המתעצמת בין הנהלת מוסדות סאטמר בבני ברק לבין ראש הישיבה אינו נראה באופק, החליט מנהל תלמוד התורה לעצור את כניסתה לחיידר המקומי.

כזכור, מחלוקת קשה ניטשת בחודשים האחרונים בין עסקנים בכירים בחסידות מהר"א מסאטמר בעיר לבין אנשיו של ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש - מחלוקת על השליטה במוסדות, המעסיקה גם את האדמו"ר, במקום מושבו במונרו, ניו יורק.

מטבע הדברים, הפילוג העז והיצרי השפיע גם על ילדי החסידות, כשנושא זה הופך לאחד המדוברים בין ספסלי הלימודים.

בעקבות כך שיגר מנהל הת"ת, הרב אלעזר יונה שטיינמץ, מכתב בקשה חריג להורי התלמידים, בו הוא מתריע בפניהם שלא ישוחחו על המחלוקת מול ילדיהם.

הוא אף הודיע, כי ילד שידבר על הנושא בין כותלי החיידר, יטופל בצורה חריפה.

נעילת ביהכנ"ס וביטול ה'הקפות שניות' (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

וכך כותב המנהל: "אנו פונים בזה בבקשה נחוצה אל כבוד ההורים החשובים: הן מודעת זאת אשר לדאבוננו אש המחלוקת בוער בקרב מחנינו, ולאחרונה ההבערה ללהב יצאת, ונתפשט גם אצל צעירי הצאן - ומן המיותר לתאר את החורבן הנורא אשר נגרם כתוצאה מכך לחינוך בנינו ודורותינו".

"וכמו שאמרו חז"ל ש'אין עונשין אלא אם כן מזהירין'", ממשיך הרב שטיינמץ, "הננו להודיע מראש כי נפעל ביד קשה נגד הילדים אשר יכניסו את הנושא בין כותלינו, או שחס ושלום יפגעו בילדים אחרים בנושא זה".

המנהל עדכן כי "אנו מצידנו הזהרנו את התלמידים על כך, אך למשנה תוקף גם על ההורים לעורר את בניהם ולהזהיר גדולים על הקטנים".

המכתב שנשלח להורים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר