מינוי מעניין

המנכ"ל החרדי החדש של 'מרתף השואה'

אלי דן, צעיר חרדי נמרץ, מונה כמנכ"ל מוזיאון השואה החרדי הו 'מרתף השואה' בהר ציון. אלי דן: "מודה על הזכות, אתמודד מול האתגרים של הבאת המוזיאון לעידן הדיגיטלי" (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
דן במרתף השואה עם בנו של הקונסול היפני שסייע בהצלת ישיבת מיר (צילום: יח"צ)

מוזיאון 'מרתף השואה' בהר ציון מתחדש: אליהו דן (30) מונה למנכ"ל מרתף השואה, דן, צעיר חרדי נמרץ, שימש בשנים באחרונות בתפקידים שונים במוזיאון הוותיק.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר "אני מודה לרב יצחק גולדשטיין, יו''ר עמותת מרתף השואה, על הזכות ליטול חלק בהנצחת זיכרון השואה באתר החשוב והייחודי הזה".

מוזיאון מרתף השואה הוקם ב-1949 (תש''ט) כאתר זיכרון לקהילות על ידי ניצולי השואה בניהולו של ד''ר ש.ז. כהנא ז''ל מנכ''ל משרד הדתות והממונה על הר ציון במשך עשרות שנים.

באתר אלפי מצבות זיכרון לקהילות הנספים ומוצגים מקוריים נוספים, כגון תפילין זעירות שהוברחו אל המחנות, סידור שנכתב במחנות בכתב יד בגבם של מסמכים גרמניים ומעיל שנתפר מיריעות ספר תורה, ואפר קדושים הטמון מתחת לאנדרטה המרכזית.

דן והשר זאב אלקין במרתף השואה

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר דן על המשמעות של המוזיאון עבורו, "המרתף מסמל את תעצומות הנפש היהודית המסרבת להתכחש לזהותה גם אחרי שנרדפה בידי אימפריית רשע אדירה. הזהות היהודית על כל עושרה הרוחני, על מצפונה המוסרי, על אחריותה לתיקון עולם ואדם, זוהתה בידי הרשע כאויב האנושות, תינוק בן יומו, היה לאיום על הרייך מכיוון שהוא נושא בדמו את הציווי ''ואהבת לרעך כמוך'' ואת המאמר ''חביב האדם שנברא בצלם'' כל הטוב והיפה במורשת היהודית נרדף ונידון להשמדה. אך לא יכלו לו, שירת ''אני מאמין'' ליוותה את הפוקדים את מרתף השואה, למרות האסון הבלתי יאומן, אני מאמין".

דן מתייחס גם לאתגרים העומדים לפתחו של המוזיאון: "מקורי ככל שיהיה, מרתף השואה לא יוכל למלא את ייעודו ההיסטורי ללא הכרה ממשלתית, תפעול שוטף, שימור, והתאמה לעידן הדיגיטלי, פיתוח ארכיון, מחקר, אנשי מקצוע לתחומים השונים, ועוד. עבור כל זה המרתף זקוק לעזרה".

"חובתנו למען הדורות הבאים להנציח את זכר הקדושים, שלא יהיה ילד בישראל שלא ילמד את סיפורם של הנספים ואת עוז רוחם כפי שסופר על ידי הניצולים במרתף השואה", אומר דן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר