פרסום ראשון

בעקבות ההחרפה בתחבורה: 1,500 בנות אלישבע שובתות

בעקבות הסיוט והסבל אותו עוברות בנות הסמינר בתחבורה הציבורית הרגילה בדרכן ובשובן מהסמינר מידי יום, הודיעו התלמידות במחאה כנגד משרד התחבורה על השבתתו של הסמינר (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תיעוד מהאוטובוסים לסמינר (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

מעקב 'כיכר השבת': לפני כחודשיים דווח ב'כיכר השבת' בהרחבה על הסיוט בתחבורה הציבורית בירושלים. אלף חמש מאות בנות מסמינר "בנות אלישבע" נוסעות מדי יום בתחבורה הציבורית הסדירה למקום הלימודים בשכונת רמות.

אלא, שהנסיעה שאמורה להיות שגרתית, מהירה ורגועה הופכת מדי יום לסיוט. זאת בשל סירוב משרד התחבורה לתגבר או לייעד קווים עבור הבנות מהשכונות לשכונת רמות.

הבוקר (שישי), במחאה על אוזלת ידם של משרד התחבורה שובתים 1,500 בנות הסמינר, ולא הגיעו ללימודים. המורות שהגיעו לסמינר נשלחו הביתה לאחר שהבינו כי ישנה שביתה.

הצפיפות, החום והעצבים הופכים את הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים לפעולה לא פשוטה, שלא פעם הורסת את היום מלבד הבעיות ההלכתיות והמוסריות שנגרמות בנסיעה כזו בה הנוסעים נדחפים אחד על השני. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי את הסיוט הזה היה ניתן לעצור בהתנהלות נכונה של משרד התחבורה.

בקריית החינוך החדשה בשכונת רמות ישנם מספר מוסדות לימוד [בנות אלישבע, אפיקי דעת, ומוסדות נוספים שיתווספו בקרוב] שבמצטבר לומדות בהם אלפי תלמידות. המוסדות נמצאים במרחק ניכר ממקום מגוריי התלמידות מה שמחייב אותן לנסוע לביה"ס בתחבורה ציבורית.

אין ספור ישיבות התקיימו בנושא בין מנהלי הסמינרים לראש העיר משה ליאון ומחזיק תיק תחבורה בעירייה דוד זוהר שמוביל את המאבק, אך עד כה משרד התחבורה מתבצר בעמדתו.

כיום האחריות הבלעדית לקביעת כמויות שירות ותוספות וכל מה שנוגע להרחבת השירות בתחבורה הציבורית היא בידיו של משרד התחבורה שגם הוא כפוף להחלטות האוצר בנושא.

הקושי בהגעה בתחבורה ציבורית של יותר מאלפיים תלמידות לקריית החינוך שנבנתה ברמות לא נלקח בחשבון מראש, ונוצרו מספר בעיות שהמורגשת ביותר היא הקושי של הבנות שמתגוררות בשכונת בית וגן וקרית יובל שמרוחקות מאוד משכונת רמות.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר דוד זוהר, כי "קיימים שתי פתרונות אפשריים למצב ושניהם כפי נמצאים בידי משרדי התחבורה והאוצר. א. אישור של משרד התחבורה לתוספות משמעותיות לקווי התלמידים ב. תגבור של קווי השירות הרגילים (כמובן פתרון פחות מוצלח)".

במשרד התחבורה אומרים ל'כיכר השבת', כי עושים הכל על מנת להביא לפתרון יעיל למצוקת הבנות. אך בשלב זה המשרד לא מספק כחלק ממדיניותו קווים ייעודיים למוסדות חינוך, זאת על מנת לא להגביר את הלחץ על קווי התחבורה הסדירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר