"שחיקה בהרתעה"

על רקע ההסלמה: גנץ וליברמן נגד נתניהו

ראש הממשלה כינס דיון ביטחוני בקריה בתל אביב בליל שבת בשל המתיחות הביטחונית • בני גנץ וליברמן תקפו את נתניהו: "מי שמכיל התפרעויות והפרות סדר מקבל רקטות" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אופק אבשלום)

בליל שבת, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר הביטחון, התייעצות ביטחונית מהקריה בתל אביב עם ראשי זרועות הביטחון. הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי צה"ל.

בתגובה למתיחות הביטחונית אמר ח"כ בני גנץ: "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה".

"בעת הזו, נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה נחושה ואחראית על מנת להביא שקט ארוך לתושבי מדרום. זו חובתנו- זו מחוייבותי אליהם".

ח"כ אביגדור ליברמן אמר: "הירי של יותר מעשר רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה בערב יום שישי, כאשר המשפחות יושבות סביב שולחן השבת, זו תוצאה ישירה של מדיניות הכניעה של הממשלה לארגוני הטרור בעזה. המהומות על הגדר הפכו דבר שבשגרה, כשאפילו התקשורת לא מסקרת כבר".

"מי שמכיל התפרעויות והפרות סדר בשישי בצהריים מקבל רקטות בשישי בערב. אבל לא לדאוג תגובת רה"מ בדרך. כבר בסוף השבוע הבא יועברו שוב עשרות מיליוני דולרים במזומן לידי ראשי החמאס".

ליברמן המשיך כי "השחיקה בכוח ההרתעה הישראלית בדרום מעודדת את אויבנו בצפון ובאיראן. אדוני רה"מ, אדוני שר הביטחון וחברי הקבינט - תתעוררו!".

בוגי יעלון אמר כי "ההפקרות הביטחונית נמשכת. הזלזול המתמשך בהפרות הריבונות משדר לאויבינו חולשה, ושוחק את ההרתעה שלנו. ביטחון אזרחי ישראל נפגע באשמת אדם אחד - ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו. מי שמשלם לרוצחים פרוטקשן ב"הוראת קבע" ומעביר מיליונים במט"ח על כל מטח רקטות, מי שכמה טרוריסטים מצליחים לשתק ולהפחיד אותו כשכל עוצמת צה"ל לרשותו ולפקודתו, מי שמגלה הססנות וחוסר ביטחון - אינו מסוגל לספק ביטחון".

"לנתניהו אכפת רק מעצמו, הוא מתבצר ומתמגן מכתבי האישום בבלפור - ואתם תרוצו לחפש מחסה מעוד רקטה כי אתם פשוט לא מעניינים אותו. משבר מנהיגות כזה מסכן את ביטחון ישראל, לא רק מול החמאס והג'יהאד אלא גם מול איראן וחיזבאללה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר