המאבק בין הצדדים מחריף

הקרע בחסידות גור: עצירת תרומות ותלונות לרשויות החוק

מהנעשה בגור: תורמים הודיעו כי יפסיקו להעביר את סכומי הכסף ברקע הפילוג מול הגר"ש אלתר, תלונה במשטרה על דרשה בפני נשים מהחסידות ותלונות על זריקת תלמידות מהסמינר (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור, אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המאבק בחסידות גור, ששיאה פרישת אנשי הגאון רבי שאול אלתר שהקימו קהילה נפרדת, מתחילה לקבל תפנית כלכלית, כאשר תורמים למוסדות החסידות הודיעו על השעיית תרומותיהם.

במכתב רשמי, הודיע הנגיד מענדל טייטלבוים, המייצג את המשפחה שעד כה תרמה סכומי עתק למוסדות החסידות בעיר ערד - על הפסקת העברת התרומות.

מי שהקים את הקרן המסייעת בהחזקת מוסדות גור בערד, הוא האבא, יצחק דוד טייטלבוים, ומי שמנהל את הקרן הוא אברהם מרדכי קמינר.

מה קרה בחסידות גור? צפו בכתבה (מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

במכתב, שמיועד לקמינר, הודיע טייטלבוים כי "לאור האירועים המזעזעים שקרו", כלשונו, הוא עוצר את התרומות. "אבדוק ואעקוב אחרי ההתפתחויות", כדי לדעת האם בעתיד ימשיך לתרום.

לפי גיידסטאר, אתר העמותות של ישראל הכולל את הנתונים הרשמיים של משרד המשפטים, סך התרומות של הקרן לשנת 2018 היה על סך למעלה משמונה מיליון ש"ח, כך שמדובר בהפסד כלכלי גדול.

במקביל, דבריו של הרב משה טאוב בפני נשים מחסידות גור, הביאו להגשת תלונה נגדו במשטרה, בגין הסתה. כך נחשף לראשונה בתכנית מנדי-ביתאן בכאן מורשת.

בין היתר אמר הרב טאוב: "איך זה הגיע לא אני אתן הסברים ולא אף אחת מכם תתן הסברים. משה רבנו רחמן הכי גדול וגם אם זה בן דוד שלי שיוציאו חרב ויהרגו, שיפטרו ויזרקו אם נזרקה בהם רוח כפירה".

ל'כיכר השבת' נודע כי בנוסף, הורים שזרקו את ילדיהן ממוסדות חינוך, בעיקר בנות סמינר, מגישים תלונות לגורמים הרלוונטיים ברשויות המקומיות ולמשרד החינוך, בטענה כי מדובר בצעד לא חוקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר