שש שנים לפטירה

היום: הקראוון של הגרי"ש אלישיב זצ"ל - נסגר סופית

בהתאם לסיכום מול עיריית ירושלים על סגירת המבנה והעברתו לשכונה אחרת, שם יהפוך למבנה לשימור מורשת הרב, התפללו הצהריים מנחה בפעם האחרונה בקראוון (חרדי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: Uri Lenz/FLASH90)

"הקראוון" בה"א הידיעה היה בית הכנסת המפורסם במאה שערים ששימש את מרן הגרי"ש אלישיב לעת זקנותו, והוקם בסוף שנת תשס"ג ליד ביתו ברחוב חנן בירושלים.

המבנה שימש את מרן למשך שמונה שנים. הגרי"ש מסר בו אלפי שיעורים יומיים, והתפלל בו את התפילות. השטח והמבנה הזמני הושאל על ידי בעלי השטח לשימוש הרב.

מיד לאחר פטירת הגרי"ש אלישיב, דרש בעלי הקרקע את השטח אך נעתר לבקשות שלא להחריב מקום תורה עד לפתרון שיימצא. בבית המדרש התקיימו תפילות, שיעורים מפי בנו הגר"מ אלישיב, וכמה כוללים מתוכם הכולל של הנכד הרב אריה אלישיב.

באחרונה נמצא פתרון כיצד גם לפנות את השטח וגם לא להפסיק את קול התורה, בהחלטה שהתקבלה על ידי הבנים והחתנים של הגרי"ש זצ"ל, הוחלט להעתיק את התפילות והשיעורים לבית ברחוב חנן 10 בירושלים, שעדיין עומד על תילו ובתוכו כל ספריו וחפציו של הרב, יהפוך כעת לבית מדרש.

הקראוון יועתק ממאה שערים לשכונה אחרת בעיר, וכהחלטת עיריית ירושלים ה"קראוון" יוכר כמבנה לשימור מורשת הרב זצ"ל.

היום (שני) אחר הצהרים ננעל הקראוון ותפילת מנחה היא התפילה האחרונה שהתקיימה בקראוון, את תפילת מעריב, ואמירת 'ותן טל ומטר' קיימו הערב בבית מרן בחנן 10.

יצוין כי על פי החוזה נכדי הרב צריכים לפנות את הקראוון עד ה10/11 ולהעתיקו למיקום אחר, הבעיה שנוצרה היא שאין בינתיים הקצאה לשטח שבו יוצב לשימור, הנכדים פנו לסגר"ע אליעזר ראוכברגר לקבל סיוע בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר