מסע וולפסון-חברון

ראש הישיבה לבחורים: להגיש 'קבלות' למרן

הגר"ח קנייבסקי צפוי להגיע מחר לירושלים, להשתתף בחתונת בן מקורבו ולהיכל ישיבת וולפסון, שם יגישו לו הבחורים את קבלותיהם ללימוד במוצאי שבתות, ולישיבת חברון (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

היסטוריה בירושלים: מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, צפוי להגיע מחר (שלישי) לעיר, להשתתף בחתונת בן מקורבו הרב ישעיהו אפשטיין וכן להגיע להיכל ישיבת וולפסון ווהיכל ישיבת חברון.

בישיבת חברון צפוי להיערך מעמד הנחת אבן הפינה בהשתתפות מרן, לקומות החדשות בבנייני הפנימייה. לאחר מכן יקבלו התלמידים את פני מרן הגר"ח בהיכל בית המדרש בראשות רבני וראשי הישיבה.

בהיכל ישיבת נתיבות חכמה - וולפסון צפוי להיערך מעמד מיוחד בראשות מרן שר התורה ובו יישאו דברים אודות החיזוק אותו קבלו עליהם התלמידים לקראת זמן חורף: ניצול השעות הארוכות של מוצאי השבתות החורפיות ללימוד שעות רצופות בבית המדרש.

לקראת מסע החיזוק פנה ראש הישיבה הגר"ד וולפסון לתלמידיו במכתב מיוחד בו הוא קורא להם לקבל על עצמם בלי נדר את חיזוק הלימוד במוצאי השבת ומבקש מהם לציין את שמותיהם בכדי שאלו יונחו מחר בפני מרן הגר"ח שיאציל עליהם מברכתו.

הגר"ד וולפסון פותח את מכתבו בדברי ברכה לראש הישיבה הרב ברוך נויבירט על מאמציו להוציא לפועל את מסעו של מרן הגר"ח. לאחר מכן הוא מוסיף ומפרט את החיזוק אותו קבלו עצמם בני הישיבה.

"מאחר שזכינו בס"ד שרבן של ישראל, שר התורה, הגאון האדיר בעל הדרך אמונה שליט"א נעתר לבקשת מורינו רה"י הגאון ר' ברוך שליט"א [אשר נשתדל מאוד בדבר], ונתן את הסכמתו לבוא למחר בס"ד כדי לחזק ולהוסיף בשקידתה של תורה הקדושה ועמלה בטהרה במוצאי שבתות קודש, ובפרט בלילות הארוכים והיקרים מפז דזמן חורף הבעל"ט".

הרב וולפסון מוסיף וקורא לבני הישיבה להגיש לפני מרן את קבלותיהם לניצול שעות הלימוד במוצאי שבת. ואף לפרט בפני מרן את שעות הלימוד אותם הם מקבלים על עצמם.

"הננו בזה בקריאה ובבקשה של חיבה לכל אשר נדבה רוחו אותו לקבל על עצמו בלי נדר, להתחזק בדבר, ואף לחזק את הרבים בלימוד בהיכל הישיבה הק', ובודאי יהי' תועלת גדולה בבחינת איש לרעהו יאמר חזק, אם יכתבו הקבלה [אם בכללות לחיזוק הנ"ל, וכ"ש מי שיפרט שעות מסויימות בל"נ קודש להשי"ת ולתורתו הקדושה], ובבחינת ספר זיכרון ליראי השם ולחושבי שמו, ואשרי החכמים שיזכו לזרז את חבריהם בזכות זו, כל ועד וועד ומזרזיו היקרים, ומי שיכתוב שמו המלא ושם אמו נוכל לבקש בס"ד ממרן שליט"א במעמד למחר שיברכו לעלות מעלה מעלה בתוה"ק מתוך הצלחה וברכה ומנוחת הנפש, ושיזכה לכל הנצרך לו ברוח ובגשם".

לצדו של הרב וולפסון הוסיף גם הרב נויבירט את קריאתו לבני הישיבה לחיזוק לקראת הביקור ההיסטורי וכותב "ונזכה לדברי חז"ל אילו חזיתי לרבי וכו הווי מחדדנא טפי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר