בלעדי • האזינו

הרב הראשי נגד זורקי תלמידים מישיבות: "הם שופכי דמים"

הגאון רבי יצחק יוסף, הראשון לציון, סיפר על מקרה בו משגיח בישיבה סילק בחור בגלל 'בלורית גדולה' שהיתה לו, וזעק בכאב: "זה נשמות! אתה שופך דמים; הוא, וילדיו, ייצאו שבאבניקים" • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של הגר"י יוסף (תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, יוצא במתקפה נגד התופעה של ראשי ישיבות שמסלקים בחורים, ומסירים בכך את אחריותם מעתידם הרוחני של הבחורים.

במהלך שיעור פנימי שמסר בימים האחרונים, ותוכנו הגיע ל'כיכר השבת', סיפר הרב יוסף: "בשבוע שעבר דיברתי עם איזה משגיח של אחת הישיבות; יש לו בחור שבא עם 'בלורית גדולה', והוא מיד סילק אותו מהישיבה. התקשרתי אליו, אמרתי לו: למה אתה מסלק אותו מהישיבה? ייצא אחר כך מסכן לרחוב, ייצא אחר כך ויתקלקל".

"אתה שופך דמים. לא רק הוא: הוא יגדל, ייצא שבאבניק, ייצאו לו גם בנים מקולקלים. מה אתה עושה? בשביל מה?", שאל הראש"ל בכאב.

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

והיתה לו גם הצעה מעשית, אותה אמר לאותו משגיח: "תקרא לו, תגיד לו 'הבלורית הגדולה שלך מפריעה לנו; באים בחורים להתקבל לישיבה ורואים אותך עם כזו בלורית - לא רוצים לבוא לישיבה, הולכים לישיבות אחרות; אחר כך באים רק בחורים חלשים ובינוניים'".

'תן לו כסף שיילך להסתפר', הציע הרב הראשי, 'תדבר על ליבו בצורה יפה. ככה לזרוק אותו לרחוב?'. והוא שמע לי בקולי", תיאר הגר"י יוסף.

בשלב זה הרים הרב הראשי את קולו, וזעק: "רבותי. זה נשמות! ככה לזרוק בחור מהישיבה? זה קל לזרוק... תטפל בו! למה לזרוק? 'בחור קצת מתחצף' - שובבים הצעירים - 'יאללה לבית'; למה? יש שיטות אחרות!".

האזינו לדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר