ישים קץ למחלוקת העזה?

ראש ישיבת סאטמר מתחנן: "שכל אחד יפעל למען השלום"

הקרע הפנימי בחסידות סאטמר בבני ברק, שהוביל אף למעשי אלימות, עמד במרכז הדברים של ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש, שביקש מאנשיו לפעול למען השלום וחשף את מורת הרוח של הרבי (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום: SOS)

לאחר חודשים של מחלוקת בחסידות סאטמר בבני ברק, בין אנשיו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים צבי מייזליש לבין חברים בהנהלת המוסדות, דיבר הרב בכינוס מיוחד שארגן, וקרא לשים קץ למריבה זו שגררה איתה אף מעשי אלימות.

המחלוקת נסובה אודות השליטה הכלכלית במוסדות החסידות של מהר"א מסאטמר בבני ברק, כפי שדווח רבות ב'כיכר השבת', וכעת הגרח"צ מייזליש, ששב בתום חגי תשרי בצל רבו האדמו"ר בארה"ב, נראה נחוש לסיימה.

ראש הישיבה, עם אנשיו (צילום ארכיון: דוד כהן)

ואכן, הרב כאמור כינס במוצאי השבת האחרונה את חסידיו ואנשיו, שהגיעו לבית המדרש 'עטרת זקנים' בבני ברק, ושוחח עמהם על הרוחניות והשמחה הגדולה שחש בעת שהותו במרכז החסידות במונרו, ניו יורק, ובדבריו פנה לחסידים והתחנן בפניהם שלא לעשות שום צעד שירחיק את השלום.

ראש ישיבת סאטמר הוסיף, כי בעבר היה לאדמו"ר קורת רוח גדולה מקהילת החסידות בבני ברק, אך הקרע והמחלוקת השוררים בה בתקופה האחרונה גורמים לו מורת רוח גדולה.

"על כן", הדגיש הרב, "חובה על כל אחד לפעול למען השלום, וכמובן להיזהר מאוד שלא לבצע שום מעשי אלימות, הן בבית המדרש והן ברחוב, בין לרבים ובין ליחידים".

נעילת בית המדרש וביטול ה'הקפות' (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

עוד הוא ציין, כי ידוע לכולם שהאדמו"ר שלח שליחים מיוחדים כדי לבדוק את צרכי הקהילה, והם עומדים בקשר עם וועד הקהילה על מנת לפעול להחזרת המצב לקדמותו "בשלום ובשלווה".

גורם הבקיא בפרטים מציין בשיחה עם 'כיכר השבת', כי בדבריו אלו של הגרח"צ מייזליש רואים את המאמץ שהוא עושה למען השלום. "עכשיו נותר לראות באלו צעדים ינקטו אנשי הנהלת המוסדות למען השלום המיוחל", הוסף הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר