לקראת הסדר?

בית הדין האריך את מעצר החיילים החרדים

בית הדין הצבאי ביפו האריך שוב את מעצר חיילי נצח יהודה החשודים בהכאת בדואי שאיים עליהם. במקביל, הפרקליטות מציעה להם הסדר טיעון, שייתכן וחלקם יחתום עליו (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הוארך מעצרם של הלוחמים החרדים מ'נצח יהודה' החשודים שהכו בדואים שלטענתם איימו עליהם. מעצר החיילים הוארך עד לשבוע הבא, בהסכמתם. חלק מהחיילים צפויים להודות בכתב אישום שיוגש נגדם כחלק מהסדר טיעון. מדובר צה"ל נמסר כי כפי שעולה מהחלטות המעצר של בית הדין הצבאי, הראיות שנאספו בחקירת מצ"ח מבססות היטב את החשדות.

מנגד, היום בבית הדין הצבאי ביפו נחשפה התנהלות מדהימה ומוזרה של חוקרי מצ"ח. מסתבר כי בעת חקירתו של המ"כ על ידי מצ"ח ולאחר שמסר גרסה מפורטת שהגן על עצמו ועל חיי חייליו וחש סכנת חיים ממשית, נשאל: אם אזרח אומר לך בוא אני אדקור אותך, למה אתה הולך לקראתו? למה אתה לא בורח ממנו? המ"כ ההמום השיב: "קודם כל חילי היו קרובים אלי, דבר שני אני הייתי בחוץ אם היה דופק ריצה הוא עדין יכול היה להספיק לדקור אותי. זה מה שמצופה ממני כלוחם בצה"ל".

משפטו של המ"כ יתנהל יחד עם משפטם של החיילים הנוספים בבית הדין ביפו. הפרקליטות מציעה לחיילים הסדרי טיעון, אך חלק מהחיילים טוענים שמעצרם וכניסתם לכלא לפי ההסדר הוא צעד של הפקרת חיילים וההסדר שמציעים להם קשה ומחמיר.

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג מספר חיילים אומר היום כי מדובר ביום שחור למדינת ישראל. במקום לתת גיבוי לחיילים פוגעים בהם ושוב מרתיעים חיילים מלפעול נגד מחבלים.

עו"ד חי הבר מטעם עמותת חוננו ומייצג אף הוא מספר חיילים אמר בכניסה לדיון, " לא ברור לי עדיין מדוע לא חקרו את תלונת החיילים לגבי התנהגות אלימה, תוך איומים, של אותם בדואים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר