מה עושים עם ילד ששונא להתקלח

להורים שבינינו, זמן הרחצה יכול להיות סיוט מתמשך - מקור לסכסוך קולני, מרצפות רטובות ובגדים נוטפי מים. אממה, צריך לעשות את זה כל יום, אז הנה כמה כלים שיהפכו אותו למהנה וזורם יותר (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המילה "אמבטיה" מעלה אסוציאציות חיוביות למדי, הלא כן? אבל להורים שבינינו, זמן הרחצה יכול להיות סיוט מתמשך - מקור לסכסוך קולני, מרצפות רטובות ובגדים נוטפי מים. אממה, מכיוון שצריך לנקות ילדים מעת לעת (דהיינו, כל יום), הנה כמה טכניקות וגאדג'טים שיהפכו את זמן הרחצה להרבה יותר מהנה וזורם:

השקיעו במשקפת שחיה

למרות התקדמות הרפואה ופיתוח המוני סבונים שאינם גורמים לדמעות, שמפו שנוגע בעיניים הוא עדיין גורם מוביל לבכיות בזמן המקלחת. משקפת שחיה ומטלית רחצה יבשה בהישג יד, הן אמצעי ההגנה הטובים ביותר להתמודדות עם הבעיה.

רכשו צעצועים אטרקטיביים

צמידים זוהרים, סבון בועות צבעוני, צבעים לאמבטיה - כל סוג של משחק חושי יכול להוסיף חידוש לשגרה הלילית.

שנו את הזמן

עבור חלק מהמשפחות, אמבטיה מרגיעה אחרי ארוחת הערב היא הדרך המושלמת להתחיל את טקס השינה. אבל הניסיון לרחוץ ילד שגם כך לא במצב האופטימלי שלו, כי הוא מותש בסוף יום ארוך, איננו מועיל. אין חוק נגד רחצה של פעוט בבוקר או מיד אחרי הלימודים.

התחילו בקטן

אם לילדכם יש חרדה עזה מפני הכניסה לאמבטיה, הפכו זאת לתהליך הדרגתי. רחצו אותו באמבט ריק במשך שלושה לילות ואז מלאו מעט מים בשלושת הלילות הבאים ובהמשך הוסיפו עוד מים וכן הלאה. תנו לו תחושת שליטה בכך שתניחו לו לבחור את המגבת שלו ואת משחקי האמבטיה. תוך מספר שבועות הוא יהיה רגוע יותר - ובתקווה, נקי יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר