ההסלמה הביטחונית

האדמו"ר מגור לבניו באשדוד ובני ברק: עלו לירושלים

האדמו"ר מגור, הידוע בזהירותו המופלגת בחיי אדם, הורה לעצור את הלימודים בישיבות באזורי הדרום והמרכז כפי הנחיות פיקוד העורף - וכלל הבחורים עלו ללמוד בירושלים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

בהתאם להנחיית פיקוד העורף שלא לקיים לימודים היום (שלישי) במוסדות החינוך באזורים המיועדים ולאסור התכנסויות בשל ירי הרקטות מעוטף עזה, עלו בחורי ישיבות גור מאזור המרכז ומאזור הדרום לירושלים.

את ההוראה על כך נתן האדמו"ר מגור, הידוע ככמי שאינו לוקח סיכונים בנושאים של פיקוח נפש ואף מרבה לציין בהקשר זה את אמרת חז"ל שכל מי שעושים לו נס מנכין לו מזכויותיו.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי בניו של האדמו"ר מגור, הרה"צ רבי נחמיה והרה"צ רבי שלמה צבי המתגוררים בעיר אשדוד, וכן הרה"צ ישראל מנחם המתגורר בבני ברק, הוזמנו על ידי הרבי להגיע לירושלים, עד יחלוף זעם.

לאחר שעלו לירושלים, ישהו בחורי הישיבות בבית המדרש הגדול של החסידות ברחוב ירמיהו, עד לקבלת הוראה אחרת מהאדמו"ר.

בחורי 'גור' בבני ברק, בדרכם לירושלים (צילום: רשת רוטרניק)

המדובר בבחורים הלומדים ב-15 ישיבות קטנות וגדולות מהערים בני ברק, ראשון לציון, תל אביב ואשדוד, שעלו עם מטלטליהם לירושלים.

יצוין כי מוקדם יותר היום דווח ב'כיכר השבת' כי מרן הגר"ח קנייבסקי הורה לראשי ישיבות גדולות להמשיך את סדר הלימודים כרגיל כי תורה מגינה ומצילה.

גם הגר"ג אדלשטיין אמר הבוקר במענה למנהלי תתי"ם וראשי ישיבות בבני ברק ששאלוהו, כי ניתן להמשיך ללמוד כרגיל "תורה מגנא ומצלא ואין שיעור להבל פיהם של תשב"ר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר