פרסום ראשון • מתיחות ב'עדה'

חשש: מתנגדי הראב"ד יפריעו לנאומו, מול הרבי מסאטמר

המתיחות שנמשכת מזה מספר שנים בין ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך לחסידיו של הרבי מסאטמר, עלולה - כך לפי כוונת מתנגדי הרב - לפוצץ את אירוע 'קבלת הפנים' ההמוני • פרסום ראשון (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגר"מ שטרנבוך והאדמו"ר מסאטמר (צילום: קובי כץ / באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: מחר בבוקר (שני) צפוי להגיע האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י) לביקור היסטורי בישראל, ול'כיכר השבת' נודע, כי בחוגי 'העדה החרדית' שוררת מתיחות בעקבות כוונה להפריע לאחד הנאומים המרכזיים בטקס 'קבלת הפנים' עבורו.

תחילה, מעט רקע: במהלך הביקור, צפוי האדמו"ר מסאטמר להגיע לביקור בבתיהם של גדולי ישראל, ובראשם רבני וראשי 'העדה החרדית', הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס, ושאר חברי הבד"ץ - שאף צפויים להשתתף במעמד קבלת הפנים המרכזית שיתקיים מחר בערב.

אלא שהצצה ללו"ז שהפיקו מארגני הביקור, מגלה כי שמו של ראב"ד 'העדה' הגאון רבי משה שטרנבוך לא מופיע כלל ברשימת הרבנים אותם צפוי הרבי לבקר, למרות שמדובר כמובן בדמות רבנית חשובה, העומדת בראש בית הדין של 'העדה החרדית'.

כאן המקום לציין את המחלוקת ההלכתית בין הגאב"ד לראב"ד, המורגשת בשנים האחרונות, בנוגע למאבק נגד בניית דירות במתחם גולובנצ'יץ שבעיר בית שמש, כאשר הרב וייס הורה לאנשיו להמשיך במאבק נגד הבניה והמגורים במקום, בגלל חששו להימצאותם של קברים במקום, בעוד שהרב שטרנבוך פסק כי אין כל חשש, בעקבות שלל תיקונים הלכתיים שנעשו במקום, כהוראתו.

הראב"ד, בביקור תמיכה במתחם גולובנצ'יץ. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במסגרת המחלוקת, שהביאה את שני הצדדים למתיחות רבה, אף איים בעבר הראב"ד בהתפטרות מתפקידו הרם, בגלל הגעתו של הגאב"ד הגרי"ט וייס להשתתף בעצרת מחאה נגד הבניה במתחם , צעד אותו ראה הראב"ד כהתרסה של ממש נגד דעתו.

כאן נכנסת חסידות סאטמר לתמונה, כאשר הפלג של האדמו"ר מהר"א מסאטמר תומך בעמדתו של הראב"ד, ומכשירה את המתחם, והפלג השני, של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שינחת היום בארץ, תומך בעמדת הגאב"ד - מה שמסביר את ההתעלמות מצד חסידיו של האדמו"ר מעצם קיומו של הראב"ד, לכל אורך הביקור של הרבי בישראל.

האדמו"ר, ביציאתו אמש מוויליאמסבורג (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ל'כיכר השבת' נודע, כי במסגרת מאמצים שנעשו בימים האחרונים, כן צפוי הגר"מ שטרנבוך להגיע ולהשתתף במעמד 'קבלת הפנים', ובעקבות כך מתכננים מתנגדיו להביע את מחאתם החריפה בדמות עשרות רמקולים קטנים וניידים, שיופעלו בעזרת שליטה מרחוק (בלוטות'), שיופעלו בזמן נאומו של הראב"ד וישמיעו שיר מחאה.

בהוראות שחולקו למתנגדיו של הראב"ד אף נקראים נושאי הרמקולים ללחוץ על כפתור ההפעלה בזמן הגעתו למעמד, ולהיצמד למרכז המתחם בזמן תחילת הדרשות - זאת על מנת שהרעש יורגש בעוצמה.

עוד נקראים המתנגדים לשמור על עצמם, ולא להבליט את עצם החזקתם ברמקול, ולעמוד צפופים כמה שיותר, כך שיקשה לגלות מי הם הנושאים את הרמקולים.

יצוין, כי בשעות האחרונות נעשים מאמצים לשלום ולהרגעת הרוחות, וכחלק מזה פועלים הצדדים כך שגם הגאב"ד וגם הראב"ד לא ישאו דברים במעמד, אלא רק יטלו בו חלק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר