"מקובל שמקובל..."

מזעזע: רון קובי בדברים חצופים נגד הגר"ד קוק • צפו

גם תושבי טבריה החילונים, כולל כאלו שבחרו בו, לא יכלו שלא לחוש בחילה מהמתקפה החצופה ויוצאת הדופן שהשמיע אמש ראש העיר, רון קובי, נגד המקובל ר"ד קוק • צפו (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
המתקפה של קובי (צילום: מתוך פייסבוק)

דברים מזעזעים במיוחד השמיע אמש (ראשון) ראש העיריה רון קובי נגד המקובל הגר"ד קוק, במהלכם הוא אף פקפק בהיותו רב ומקובל וקרא "לנקות את העיר" מאנשים כמוהו.

את המתקפה הבוטה העלה קובי, ככל הנראה בעודו 'טעון' בעקבות חשיפת 'כאן 11' כי נערה תושבת העיר הודתה ששיקרה כשטענה ערב הבחירות לרשויות כי חרדים תקפו אותה, ואף טענה כי רון קובי ידע שכלל לא היה אירוע אלים - ולמרות זאת רכב עליו כל הדרך אל הניצחון, לפני כשנה.

רון קובי, שכזכור נמצא כבר תקופה ארוכה בעימות עם חצרו של המקובל הרב קוק, תקף אותו כאמור בפעם הראשונה, במילים קשות וחמורות.

"הרב קוק, בוא תעשה טובה. תעזוב את טבריה. אתה לא ראוי. מי שמתנהג ככה - זה לא רב. רב של עבריינים, שמקלל ראש עיר, מקלל בברית, בשבתות ובחתונות..".

קובי המשיך: "מטנפים את העיר. איפה נשמע דבר כזה בישראל, או בעולם? אני לא מכיר רבנים כאלה. זה לא רבנים שאנחנו גדלנו עליהם. פשוט הרבה אנשים מפחדים, אבל אני לא מפחד מהם".

הרב קוק בהגשת תלונה במשטרה נגד קובי. ארכיון (צילום: שמעון כהן)

"אני לא רואה ממטר. הרב קוק לא יכול להשפיע על אף אחד פה בטבריה. אל תאמינו לשום דבר. לא ניסים ולא נפלאות... סיפורים. סיפורי מעשיות. מקובל שמקובל", המשיך ראש העיר בחוצפתו. "איזה מקובל? לקחו אותו חבורה, יענו עשו ממנו אלוקים. אני מתבייש שאני שומע את הדברים האלה, ואני מבין כמה חשוב שאנחנו ננקה את העיר, תרתי משמע, מאנשים כאלו".

ולראש העיר האנטי-דתי גם היתה "הצעה" לצופיו: "אתם רוצים קשר לבורא עולם? תתפללו אליו ותדברו איתו, בבוקר ובלילה. אתם לא צריכים רבנים ומתווכים. אף אחד לא מתווך בשבילכם. רוחניות זה בלב, ובראש שלכם".

"כל הסיפורים כאילו 'הוא גוזר', 'הוא עושה'... לא גוזר ולא עושה. יכול לגזור מקרמל... הרב קוק, לך מטבריה. רון קובי מציע לך: לך מטבריה. לא רוצים אותך בטבריה. הציבור מאס בך ובאנשים כמוך".

רון קובי אף קרא לציבור לשתף את דבריו המתגרים, וסיים בפסוק: "אל תירא ישראל, כי גור אריה הלא אתה".

דבריו המזעזעים של ראש העיר עוררו בחילה גם בקרב חילונים מוצהרים, שחלקם אף תמכו ברון קובי בבחירות. כך, לדוגמה, נכתב בעמוד הפייסבוק של העיתון החילוני 'קורה בכנרת': "ההשתלחות המטורפת כנגד הרב דב קוק מטבריה, פוגענית, משפילה ומסוכנת. נדמה שמשטרת ישראל אינה מצליחה להשתלט על ראש העיר טבריה מלהתסיס את הרחוב".

"תושבי העיר טבריה, חלקם מאמינים וחלקם לא, פעלו מאז ומתמיד בכבוד כלפי הרב מטבריה. תושבים רבים, חילונים ודתיים, פנו לטכס עצה ברגעי משבר, מחלות קשות, משברים, וצורך בחיזוק רוחני. הרב נחשב קונצנזוס בטבריה, אהוב מאוד ואורח של כבוד באירועים רבים של תושבי האזור והמדינה בכלל. האם המשטרה תמצא פתרון? ימים יגידו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר