"טעויות מהותיות בפסק"

פרשת 'עוקץ המיליונים': ערעור נגד זיכוי הדיין הרב דב דומב

לאחר שבית המשפט קבע כי הדיין הרב דב דומב, לא חייב לשלם את שטר הערבות של בנו העוקץ - יעקב דומב, שנמלט ונעלם, חברת 'אקורד' מגישה ערעור וטוענת: "בית המשפט טעה" (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב דומב ובנו יעקב (צילומסך: מתוך ערוץ בינינו beinenu.com, דף הפייסבוק של יעקב דומב)

לפני כחצי שנה, דחה בית משפט השלום ברמלה, תביעה של חברת 'אקורד', בסך מיליון וחצי שקלים נגד אביו של יעקב דומב, הרב דב דומב, דיין לשעבר בביה"ד הרבני בתל אביב, כעת, עורכי הדין של 'אקורד' מערערים על פסק הדין ולטענתם היו טעויות מהותיות בפסק הדין.

לפני ארבע וחצי שנים, עזב יעקב דומב בסערה את הארץ כשהוא מותיר אחריו מאות נושים ומשקיעים המומים וחובות, שהוערכו אז בסכום שנע בין 50 ל-80 מיליון שקלים.

היעלמותו הפתאומית גרמה לסערה בקרב הציבור החרדי והקריסה הגדולה שלו שגררה בעקבותיה מאות משקיעים, עוררו דיונים ציבורים נרחבים.

זמן מה לאחר היעלמותו הפתאומית והשבר הגדול, שיגר דומב מסרון לחבריו בו הביע התנצלות על מחדליו ותקוה כי ימצאו את הדרך לסלוח לו.

אביו, הדיין, שהיה חתום כערב על חלק מהלוואותיו, נתבע בבית המשפט ע"י חברת 'אקורד', על סך של מיליון וחצי שקלים, לאחר שהתנגד להליך ההוצאה לפועל, התביעה נידונה בביהמ"ש שקיבל רק את התביעה השטרית של חברת 'אקורד' והנתבעים חויבו בהוצאות בסך 7500 שקלים.

השבוע, הגישה אקורד באמצעות יועצה המשפטי עוה"ד איתמר בורשטיין, ערעור לבית המשפט המחוזי על פסק הדין שדחה את תביעת שטר החוב.

בגדר הערעור טוענת אקורד כי "בית המשפט ברמלה טעה טעויות מהותיות שיש בהן כדי לשנות את פסק הדין באופן שבית המשפט המחוזי יורה לחייב את הרב דומב במלוא סכום שטר החוב".

עורך הדין של 'אקורד', איתמר בורשטיין מסביר ל'כיכר השבת': "בית המשפט קמא טעה טעויות מהותיות בפסק הדין, בין היתר, קבע קביעות המנוגדות לשורה ארוכה של פסקי דין והחלטות שניתנו אף בעניינו האישי של דומב בעניינים זהים למקרה דנא.

"בית המשפט קמא בחר לקרוא לשטר החוב עליו חתם דומב, הכל בידיעה ברורה - 'ערבות', שעה שהפסיקה קובעת אחרת. בעוד שלאורך כל פסק הדין דחה בית המשפט קמא את עדויות העדים מטעם דומב, בשורה התחתונה מסיבות לא ברורות בחר לדחות את התביעה".

לסיום הוא אומר: "הנ"ל מצטרף לשורה ארוכה נוספת של טעויות מהותיות בפסק דינו של בית המשפט קמא. אקורד סבורה שערכאת הערעור תבטל את פסק דינו של בית המשפט קמא ותעשה צדק".

עוה"ד ד"ר יחיאל וינרוט. צילום: סיון פרג'

עורכי הדין ד"ר יחיאל וינרוט ואריאל פריש, ממשרד עוה"ד יעקב וינרוט ושות', המייצגים את הדיין - הרב דומב, מסרו בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "מדובר בפסק דין חשוב, נכון ומוצדק. אנחנו סמוכים ובטוחים שלאותן מסקנות יגיע בית המשפט גם בערכאת הערעור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר