הערב ומחר

הילולת בעל הסגולה, הרה"ק רבי גדליה משה מזוועהיל זיע"א

בחסידות זוועהיל ובעולם החסידי מציינים הערב ומחר את תאריך כ"ד בחשוון, יום פטירתו של הרה"ק רבי גדליה משה גולדמן מזוועהיל זיע"א. אלפים עולים לקברו בירושלים (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון)

בחסידות זוועהיל ובעולם החסידי מציינים הערב ומחר את תאריך כ"ד בחשוון, יום פטירתו של הרה"ק רבי גדליה משה גולדמן מזוועהיל זיע"א.

רבי גדליה משה היה בנו של רבי שלמה (ר' שלומקה) גולדמן מזוועהיל וחתנו של רבי דוד שלמה מקוברין, ובזמן כהונתו בתפקיד רב העיר זוועהיל היה נוהג להקל בפסקיו לאחרים, אך על עצמו היה נוהג בחומרה יתירה.

בשנת תרצ"ז הצליח האדמו"ר להימלט מרוסיה לישראל, ולאחר פטירת אביו סירב בתחילה להתמנות למנהיג הקהילה, אך כאשר אמרו לו שהישיבה שאביו הקים 'בית מרדכי תינזק, הסכים לקבל עליו את עול האדמו"רות, וכך הפך רבי גדליה משה לאדמו"ר החמישי במספר של חסידות זוועהיל.

כבר בצעירותו נודע כבעל מופת גדול, ולאחר הסתלקותו נוהגים המונים מכל המגזרים והחוגים לעלות לציונו בבית העלמין בגבעת רם בירושלים, כחלק מהסגולה של "שני, חמישי ושני", שעברה מפה לאוזן שכל העולה על קברו בימי שני וחמישי וביום שני שאחריו, ברצף שלושה ימים יזכה לישועות רבות בכל עניין ועניין.

בכניסה לציון ניתן לראות מאות מודעות ועדויות של אנשים שמעידים על עצמם על כך שנושעו ונעזרו אישית בסגולה שהפכה לפופולרית ביותר.

הרה"ק רבי גדליה משה נסתלק בכ"ד חשוון בשנת תש"י.

הערב ומחר צפויים אלפים לעלות לציונו שנמצא ליד גן סאקר בירושלים, ובחסידות זוועהיל יערוך האדמו"ר את שולחנו לרגל ההילולא, ואף צפוי להגיע לבית העלמין כדי להתפלל לישועת הפרט והכלל.

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר