ברגע האחרון

הבחורה סירבה להתגייס, והפטור שבוטל - חודש

נערה דתייה שקיבלה פטור מהצבא, שוכנעה להתגייס והחלה תהליך התנדבות לשירות צבאי, אך ברגע האחרון - התחרטה. עורכי הדין סייעו לה עד שהפטור שקיבלה - חודש (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: Yaniv Nadav/Flash90)

נערה דתייה שקיבלה פטור מהצבא, שוכנעה לאחר מכן להתגייס והחלה תהליך התנדבות לשירות צבאי אך ברגע האחרון - התחרטה. עו"ד נדב גדליהו ועו"ד שמואל הורביץ סייע לה מול הצבא עד שהפטור שקיבלה - חודש.

מדובר בנערה דתייה, שקיבלה בגיל 16.5 פטור מטעמי דת, לאחר שהצהירה ברבנות על כך שהיא מנועה מגיוס מטעמי דת. לאחר מספר חודשים, בהיותה בת 16 ושמונה חודשים, שוכנעה הנערה להתגייס על-ידי חיילות שהגיעו לבית ספרה.

בשל כך הגיעה הנערה ללשכת הגיוס, וויתרה על הפטור שקיבלה וחתמה על התנדבות לשירות צבאי. בהמשך לכך נקבע עבורה מועד לגיוס.

חודש לפני מועד הגיוס, הבינה הנערה את הטעות שעשתה, והחליטה סופית שהיא לא רוצה להתגייס. בשל הזמן הקצר, היא פנתה ל'איחוד הישיבות באר"י' ולמשרדו של עו"ד נדב גדליהו.

עו"ד נדב גדליהו ועו"ד שמואל הורביץ

עו"ד גדליהו שיגר פנייה בהולה לצה"ל, וטען בין היתר כי כלל לא ניתן היה לבטל את הפטור המקורי של הנערה, כך שהוא עודנו בתוקף, ויש לבטל לאלתר את צו הגיוס שהוצא נגדה, זאת, מאחר שלפי הדין כלל לא ניתן להתנדב לשירות צבאי לפני גיל 17.

לאחר יומיים בלבד התבשרה הנערה כי צה"ל החליט לבטל את התנדבותה ולהחזיר את הפטור שלה על כנו.

עו"ד נדב גדליהו ועו"ד שמואל הורביץ מסרו ל'כיכר השבת' כי "מדובר בתיק שהגיע בהתראה קצרה למשרד עו"ד נדב גדליהו ואיחוד הישיבות באר"י. לאחר בדיקתנו התברר כי צה"ל ניצל את תמימותה של הנערה ובעצם ניסה לגייסה לשירות צבאי בהליך לא חוקי. על כן מיד כשהבהרנו זאת לרשויות הגיוס, והראינו רצינות לפנות לערכאות, הן מיהרו לבטל את צו הגיוס ולהעניק את הפטור. אנו שמחים שעלה בידינו לסייע לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר