תחבורה ציבורית בשבת קודש

חילולי שבת המוניים: החילונים - צוהלים, החרדים - שותקים

הפעלת קווי התחבורה הציבורית בגוש דן, בעיצומה של שבת קודש, במימון רשויות מקומיות, מזעזעת לב כל יהודי. אך בעוד החילונים חוגגים מפריצת הסטטוס קוו, הנציגים החרדים - שותקים (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדלקת נרות שבת. אילוסטרציה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

במהלך השבת האחרונה, שבת קודש, נרשמו חילולי שבת המוניים בגוש דן, עם הפעלת מערך התחבורה הציבורית בשבת על-ידי הרשויות המקומיות, אך למרות רמיסת השבת ברגל גסה, במפלגות החרדיות שבעבר פרשו מהקואליציה על פחות מכך, שותקים.

במהלך השבת, הערים תל אביב, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו הפעילו ביניהן שישה קווי אוטובוס, שפעלו באזורי המרכז והשרון, בליל שבת - בין השעות 18:00 ל-02:00, וביום השבת החל מ-09:00 ועד 17:00.

מהמפה החילונית ובעיקר השמאלית של המפה הגיבו בצהלות שמחה ליוזמה, כך יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לזה וכתב: "‏ככה נראית נורמליות. שישי בערב. אנשים מחכים לאוטובוס. לא כמחאה, לא כהתגרות, לא כדי לריב עם מישהו. סתם מחכים לאוטובוס כי הם רוצים להגיע לאנשהו".

לעומת זאת, הנציגים החרדים - שותקים.

רק לפני שנים ספורות עורר יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן דרמת ענק כאשר התרחשו חילולי שבת ברכבת ישראל אז פרש מהממשלה וסירב לכהן בתפקיד שר. בנוסף הוציאו חברי הכנסת וראשי המפלגות כולם הודעות גינוי חריפות.

אלא שחילולי השבת בגוש דן עוברים בשקט יחסי מצד החרדים. הודעות גינוי רפויות, וסירוב לפרוש מהקואליציה העירונית בגוש דן.

החברים בקואליציה התל אביבית הם נפתלי לוברט נציג חסידות גור וחיים גורן נציג סיעת 'מאמינים' מהבית היהודי שמסרבים לפרוש מהקואליציה.

חיים גורן עצמו הבהיר הבוקר בראיון לארי המניק ברדיו 'קול ברמה': "לא נפרוש מהקואליציה. התלבטנו בעניין, התייעצנו עם רבנים והגענו להחלטה כי הדרך היחידה להשפיע על מסלולי הקווים וזהות הנהגים היא מתוך הקואליציה".

חברי הכנסת מיהדות התורה ומש"ס שותקים ומסרבים לגנות את הפעלת התחבורה ציבורית בשבת תוך חילול שבת המוני.

היחיד שהגיב הוא סגן השר מאיר פרוש שהוציא הודעה די רפויה: "השבת היא נכס צאן ברזל של העם היהודי במשך כל הדורות ואינו כלי פוליטי של שום גורם. כואב שהפוליטיקאים המקומיים מנצלים את המצב הפוליטי הארצי ורומסים את השבת במרחב הציבורי, רק כדי לקבל יחסי ציבור על הגב של ציבור שומר השבת".

עו"ד גדליהו בן שמעון, סגן ראש עיריית בני ברק, ביקש אמש (מוצ"ש) מראש העיר אברהם רובינשטיין להעלות לסדר היום בישיבת המועצה הקרובה יוזמה לאסור על תחבורה ציבורית זו, שלדבריו עברה חלקית באזור העיר החרדית.

"אם לא נעצור את חילול השבת היום", כתב בן שמעון, "בעוד שנה הרשויות המקומיות בגוש דן יעדיפו לבחור את נתיב ז'בוטינסקי ולעתים אף בתוך פרדס כץ וכביש המושבות - לאור העובדה כי תנועת הרכבים בכבישים אלו ביום השבת פחותה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר