לא שקט בפ"ת

בתום דיון סוער: ההקצאה לחיידר - קוצרה והוגבלה

לאחר שנבנה בניין חדש, הגבילה עיריית פתח תקווה בהובלת ראש העיר רמי גרינברג ובתמיכת ש"ס את ההקצאה לחיידר 'דרך ישרים'. בוסו: "אין כוונה לקחת את ההקצאה" (אקטואליה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
חיידר 'דרך ישרים' (צילום: יעקב נחומי)

הרדיפה נמשכת? תלמוד תורה 'דרך ישרים', ברחוב טרומפלדור 62 בפתח תקווה, עמד במרכזה של סערה שפרצה אמש (ראשון) בישיבת מועצת עיריית פתח תקווה.

הסערה בישיבת מועצת העיר (צילום: מתוך השידור החי של עיריית פתח תקווה)

מדובר בתלמוד תורה ליטאי וותיק שהוקם על ידי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, כאשר המבנה הוקם כמו רוב בתי הספר ותלמודי התורה בישראל על שטח שהוקצה על ידי העירייה.

לפני כשנתיים נבנה בניין חדש לחיידר, בשל ריבוי התלמידים הלומדים בו, כאשר כיום לומדים בו מעל 450 תלמידים, ובכל שנה נוספת כיתת לימוד אחת, זאת במקביל לכך שהמקום הוקצה לחיידר גם לשנים הבאות.

אולם בפתח תקווה בכלל ובקרב הציבור הליטאי בפרט, מאז כניסתו של ראש העיר רמי גרינברג לתפקידו לפני כשנה - שום דבר לא מובן מאליו, וכך אמש עלה לדיון בקשת ראש העיר לבטל את ההקצאה של החיידר ולהגבילה לשנה אחת בלבד, כאשר גרינברג מצדו טוען כי ההקצאה לא הושלמה בזמנו.

חברי הקואליציה, בהם כמובן גם נציגי ש"ס במועצת העיר - אוריאל בוסו, אשר שוקר ומשה צאלח, הצביעו כולם בעד ביטול ההקצאה לתלמוד תורה, למרות שמדובר בחיידר חרדי המשרת גם חלק ממצביעי ש"ס.

ראש העיר רמי גרינברג טען בדיון כי "אין הקצאה קיימת בשטח. ההקצאה לא הושלמה, אין להם הקצאה בכלל, היא לא הושלמה, זה לא שיש הקצאה ומבטלים אותה - ההיפך - אין להם הקצאה בכלל - אנחנו רוצים לקדם אותה לפי סד הזמנים שאנחנו נקבע".

חבר המועצה אליהו ברוכי מ'דגל התורה' אמר כי "הדבר שהכי כואב זה ההצבעה של חברי מועצה דתיים מסיעת ש"ס, שמצביעים נגד תלמוד תורה שהילדים והנכדים שלהם לומדים שם".

סגן ומ"מ ראש העיר, אוריאל בוסו מש"ס, מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "כפי שראש העיר הדגיש מספר פעמים במהלך ישיבת המועצה, לא מדובר על 'ביטול' ההקצאה, אלא קיצורה והארכתה מחדש בכל שנה. אין לאף אחד כל כוונה לקחת את ההקצאה מת"ת דרך ישרים, וכל מי שמנסה להציג את הדברים באור אחר הוא טועה ומטעה.

"הת"ת המדובר הוא לא היחיד שעובר את התהליך הזה של בחינת ההקצאות באופן מקצועי ומסודר, גם המוסדות של ש"ס עוברים כעת את אותו הליך, של בחינה מדוקדקת ומקצועית.

"הבכיינות המוגברת והניסיון להציג את הדברים באור מעוות מצידם של עסקני דגל התורה בעיר, מעלה בכולנו תחושה של פוליטיקה זולה שהתערבבה פה בסיפור.

"לסיום, אציין דבר פשוט: כל זמן שהת"ת פועל ונרשמים אליו תלמידים והוא פורח, כל הנושא לא רלוונטי, איש לא לוקח ולא ייקח הקצאות. ואת זה כולם יודעים ומבינים, חוץ מכמה שבא להם שוב לעשות עוד סיבוב זול של פוליטיקה לעוסה ומוכרת".

תגובת דובר העירייה לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר