סיקור ותיעוד

האדמו"ר מסאטמר ביקר אצל חבר 'מועצת הפלג'

האדמו"ר מהר"י מסאטמר ביקר אמש במעונו של חבר המועצת של 'הפלג הירושלמי', הגרב"ש דויטש. במהלך הימים הקרובים יבקר האדמו"ר אצל יתר חברי 'מועצת הפלג'. תיעוד (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אדרי)

האדמו"ר מהר"י מסאטמר המבקר בארץ הגיע אמש (ראשון) לביקור במעונו של חבר המועצת של 'הפלג הירושלמי', הגרב"ש דויטש, בשכונת סנהדריה בירושלים. אל הביקור התלוותה פמליית האדמו"ר מארה"ב, וכן מנהלי המוסדות שתחת הנהגת הגרב"ש דויטש.

הערב צפוי האדמו"ר להגיע לעיר בני ברק למעמד קבלת פנים ברחובה של עיר בהשתתפות אלפים, ולאחר מכן יעלה למעונו של חבר המועצת הגר"צ פרידמן בבני ברק. בנוסף, צפוי האדמו"ר לבקר במעונותיהם של שאר חברי המועצת של 'הפלג', בירושלים ובבני ברק, ובהם הגר"ע אוירבך, הגר"ש מרקוביץ, הגר"א דויטש והגר"ז שוב.

הגרב"ש דויטש והאדמו"ר מסאטמר שוחחו ארוכות בדברי תורה ובענייני השעה. בין הדברים הזכיר הגרב"ש כי כבר לפני כעשרים שנה היה בפגישה עם סמנכ"ל משרד החינוך ושאלו מדוע אתם לא נלחמים כנגד מבחני המיצ"ב והסביר לו הנ"ל כי הוא חלק מחמישה אנשים במשרד החינוך אשר מנסים כל העת לשנות את צביון הציבור החרדי וכבר לפני כעשרים שנה המגמות שהוכנסו ע"י משרד החינוך היו ביהרג ואל יעבור.

הנוכחים אף ציינו בפני האדמו"ר כי מני אז הגרב"ש דויטש החל ללחום בכל כוחו כנגד גזירת החינוך והיה מראשוני הלוחמים כנגד זה.

בתוך הדברים, הביע האדמו"ר מסאטמר את התפעלותו מהבחורים אשר אינם מתייצבים בלשכות הגיוס ומסתכנים דבר יום ביומו במעצר ע"י השלטונות. הגרב"ש הציג בפני האדמו"ר את אחד מהבחורים שנכלאו בגין עריקות ואמר לאדמו"ר כי "אלו כוחות נפש שר' שמואל זצ"ל הצליח להטמיע בציבור, מסירות נפש כפשוטו עבור כל דבר שבקדושה".

בהמשך השיחה הביע הגרב"ש את הוקרתו והערכתו לקהילת סאטמר ברשות האדמו"ר אשר נתנו כתף ומסייעים בכל כוחם עבור המוסדות הנמצאים תחת עצמאות חינוכית מוחלטת.

בסוף פגישתם העניק הרב"ש דויטש לאדמו"ר את ספרו 'ברכת כהן' על התורה כאשר כותב לו הקדשה מיוחדת בה הוא מביע את הוקרתו על אשר בא לעזרת ה' בגיבורים. האדמו"ר הזמין את הגרב"ש באופן אישי לשאת דברים היום במעמד ה'קבלת פנים' על פני רחוב עזרא בבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר