הפילוג בחסידות

מהרי"י מסאטמר הגיע לבני ברק; חסידי מהר"א עזבו את העיר

האדמו"ר מסאטמר המבקר בישראל הגיע הצהריים לעיר בני ברק, מה שגרם להנהלת המוסדות של הפלג השני בחסידות להוציא את הבחורים מהעיר - מחשש למהומות ביניהם (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעה זו (שני) מבקר האדמו"ר מהרי"י מסאטמר את חסידיו ומוסדותיו בעיר בני ברק, בנוסף לסבב ביקורים אותו יערוך הרבי בקרב גדולי ישראל וראשי ישיבות בעיר.

ל'כיכר השבת' נודע כי בהנהלת המוסדות של הפלג השני בסאטמר שמשתייכים לאדמו"ר מהר"א, החליטו להחרים את ביקורו של האדמו"ר מהרי"י, ואף הגדילו לעשות כשהוציאו בשעות הבוקר את בחורי החסידות מהעיר בני ברק, למשך יום שלם, כל זאת כדי שלא ייווצר מצב שבו אחד הבחורים ישתתף בחגיגות של הפלג החסידי המתחרה.

עוד נודע כי בתלמוד התורה של החסידות הוחלט על שורת פעילויות לילדי החסידות שיימשכו עד השעה 21:00 בערב, זאת כדי להסתיר מהילדים את הנעשה בעיר סביב הביקור.

גורם בחסידות סאטמר (מהר"א) אישר בשיחה עם 'כיכר השבת' את הדברים וציין כי אחד הסיבות לכך שהוחלט על הוצאת הבחורים מהעיר הוא חשש למהומות בין הצדדים, וכי הדבר נעשה לבקשת המשטרה.

במסגרת ביקורו של הרבי בבני ברק הוא צפוי לשאת דברים בפני ילדי החסידות במתחם אולמי הדקל, ולאחר מכן בשעה 19:30, ילוו האלפים את האדמו"ר דרך הרחובות עזרא - ונחמיה, אל עבר בית המדרש 'ברך משה' - סאטמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר