אלימות נגד נשים

ח"כ מלכיאלי: "העמותות בירושלים לא מוכשרות לטפל בחרדיות"

ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס, במליאת הכנסת, לעובדה כי העמותות העובדות עם משרד הרווחה בירושלים אינן מתאימות לטיפול בנשים ונערות חרדיות: 'למנוע את האסון הבא' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס, במליאת הכנסת, לעובדה כי העמותות העובדות עם משרד הרווחה בירושלים אינן מתאימות לטיפול בנשים ונערות חרדיות: "למנוע את האסון הבא" (בארץ)

"לא פעם ולא פעמיים", פתח מלכיאלי את נאומו במסגרת יום המאבק באלימות כלפי נשים, "דיברתי כאן על נושא של אלימות נגד נשים ובכלל גם נגד אנשים שמנסים לתפוס את חולשתם, ולא משנה איך הצד שרואה את זה בא ומנצל ופוגע - איך אנחנו כחברה יודעים להתמודד עם זה. ולא מזמן ראינו את אותו רצח של אותה נערה, שבמשך חודשים רבים ישבה וחיכתה".

"ועד היום הזה, אני עליתי לומר", האשים מלכיאלי: "עד היום הזה לא מצאו פתרון לאותן נערות שהן הבאות בתור אחריה. לא קשה לאתר את אותן נערות. אנחנו יודעים איפה הן. אני אמרתי כאן בכנסת: מי שרוצה לפגוש אותן, אני מוכן לקחת אותו לטיול להראות לו איפה הן נמצאות. אנחנו יודעים, מכירים את התור שהן מחכות להירשם לאותם מעונות שיטפלו בהן. לא צריך לשכנע אותן להגיע לשם. הן רוצות להגיע לשם".

לדבריו: "רבותיי, יש היום בירושלים שתי עמותות שהן זכייניות של משרד הרווחה. אף אחת מהן לא מוכשרת לטפל בחברה החרדית. וכשמגיע המפגש בין אותה נערה, אותה אימא, לאותן מטפלות, אין ספק שזה לא אותו טיפול כמו שמוצאים מישהו מהקהילה. רבותיי, זה סדין אדום למשרד הרווחה. הגיע הזמן שיכירו בעובדה שהחברה החרדית צריכה מטפלים משלה, מקצועיים, מהחברה שלה, כי אחרת לא יהיה אמון".

מלכיאלי הוסיף: "אני כן הייתי קורא למשרד הרווחה קודם כול להפסיק להחזיר רזרבות. יש לכם כל כך הרבה מה לעשות עם הכסף הזה, אבל להכיר בחברה החרדית כמי שצריכה פתרונות מתוך החברה. כן, בהבנה אחת עם הרבנים ועם העמותות שעובדות בצורה מקצועית, שאתם מכירים בהן, בחלקן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר