סערה בחסידות הגדולה

בגלל הסכסוך בין הגבאים: האדמו"ר נותר נעול מחוץ לחדרו

מזה מספר חודשים שבחסידות גדולה ומפורסמת מתנהל לו מאבק אימים בין ראשי החסידות, שהוביל לפגיעה בכבודו של האדמו"ר ולהקטנת התרומות מהנגידים • 'כיכר השבת' עם כל הפרטים (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
חסידים. אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

מתחת לפני השטח, ומבלי שמרבית הציבור החסידי שם לב לכך, מתקיים זה מספר חודשים מאבק אימים בין כמה מראשי חסידות גדולה ומפורסמת - שמרכזה בעיר ירושלים, ומנהיגה מכהן כחבר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל'.

הסכסוך, הנמשך כבר זמן מה, עורר לאחרונה סערה גדולה בחסידות, לאחר שההתנהלות הובילה לפגיעה בכבודו של האדמו"ר, ולקשיים ניהוליים במוסדות החסידות.

אחד האנשים שהיה לאורך שנים האדם הכי מקורב לאדמו"ר, הוזז מתפקידו כחלק מהסכסוך והשינויים בהנהלת מוסדות החסידות, אך בינתיים - לא נמצא האדם שימלא את מקומו של אותו מקורב והוא נשאר בתפקיד, תחת מגבלות שונות שהטילו עליו יריביו.

לשיא הגיעו הדברים, כאשר מתוך ניסיון להצר יותר את צעדיו של המקורב, היה מי שדאג להחליף את המנעול בדלת חדרו של האדמו"ר.

הצעד, שנעשה עצמאית, הוביל לכך שכאשר הגיע הרבי בשעות הבוקר המוקדמות לבית הכנסת, לא הצליח להיכנס אל חדרו. בחסידות מספרים כי האדמו"ר העיר על כך בחריפות רבה לאותו חסיד, תוך הבהרה כי אין לבצע כל שינוי מסוג זה בלי לעדכן את מקורבו.

צעד נוסף, שהיה פומבי יותר וזכה לתהודה רבה בקרב החסידים, היה כאשר האדמו"ר נאלץ לצעוד לבדו ברחוב מבית הכנסת של החסידות לבית מגוריו, ללא גבאי.

מספר בחורים ניצלו את ההזדמנות והחלו ללוות את האדמו"ר, המתנגד בימים כתיקונם שילוו אותו ברחוב כפי הנהוג בחלק מחצרות הקודש. הרבי הסתובב אליהם, והורה להם להפסיק לצעוד אחריו.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשל הסכסוך, מספר נגידים הקטינו את התרומות שלהם למוסדות, והפסיקו את התרומות הייעודיות מעבר לסכום החודשי הקבוע שהם תורמים.

בחסידות היו שחשבו להתגבר על הבעיה על ידי החתמת החסידים על הוראות קבע חדשות - אך גם מהלך זה לא צלח והם נכשלו בהשגת היעד הכספי שהציבו לעצמם, מה שגרם בין היתר לעצירת עבודות בנייה במוסדות החסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר