הצהרת כוונות

גדעון סער: "לא אוותר על הסיעות החרדיות, חד משמעית"

ח"כ גדעון סער, המתמודד לתפקיד יו"ר 'הליכוד', מצהיר באולפן 'כיכר השבת' כי לא יסכים לוותר על הסיעות החרדיות בכל ממשלה • על כתב האישום: "החלטת היועמ"ש היא לא הפיכה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא: מחר ב'סוגרים שבוע' (תמונה: חיים גולדברג)

ח"כ גדעון סער, המתמודד לתפקיד יו"ר 'הליכוד', מצהיר באולפן 'כיכר השבת' כי לא יסכים לוותר על הסיעות החרדיות בכל ממשלה. הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

האם אתה אומר היום לציבור החרדי כי במידה ותיבחר ליו"ר הליכוד לא תוותר על הסיעות החרדיות תמורת הליכה עם 'כחול לבן' ויאיר לפיד?

"חד משמעית! יש לנו את המחנה הלאומי שהם הליכוד והמפלגות הדתיות, זו מערכת שיש לה תפיסה משותפת כי בסופו של דבר גם הליכוד היא תנועה פוליטית שמכבדת את המסורת, יש בה דתיים וכאלה שאינם דתיים, אבל אין בה אנשים שהם אנטי דתיים.

"כמובן שגם נושא ארץ ישראל זה משהו חשוב שיש לנו מרכיב משותף, ולכן אותה מערכת שנשענת על שותפות פוליטית כבר למעלה מארבעה עשורים, היא זאת ששמרה על שלטון הליכוד ואני נגד לפרק אותה, אבל במציאות שישנה בכנסת של היום אני חושב שיש צורך להקים ממשלת אחדות, קודם כל כי זאת המציאות הפוליטית, אבל ממשלת אחדות רחבה".

לדבריו: "אני נגד פסילות, ומעולם לא נתתי יד לפסילות, ותמיד הייתי ביחסים יוצאים מן הכלל גם עם הנציגים החרדים וגם עם הרבנים".

אתה חושב כמו נתניהו שיש כאן הפיכה שלטונית?

"בוא נפריד בין הדברים. האם היו בעיות בדרך של גיוס עדי המדינה?, נראה לי שכן.

האם אני יכול להגדיר את ההחלטה החוקית של היועץ המשפטי לממשלה כהפיכה שלטונית?, התשובה היא לא".

סיקור אוהד זה שוחד?

"לא אני ואתה נחליט, אלא בית המשפט. לראש הממשלה היתה טענה חזקה בעניין והוא יביא אותה לבית המשפט. החוק קובע ששוחד יכול להינתן בשלל צורות, ולא דווקא בכסף.

"נכון שאין לנו מספיק תקדימים בעניין, ולכן בית המשפט יצטרך לקבוע. כל מה שאני יגיד בעניין, יגרום לכך שאנשים יחשדו בי כאחד שלוקח צד כלשהו בגלל אינטרס כזה או אחר".

לדבריו: "אני מכיר את מר מנדלבליט, ועבדנו יחד בתקופת היותו מזכיר ממשלה. אני גם מכיר את אופיו ואת הגינותו, ולא הייתי בממשלה שאישרה את מינויו משום שהייתי בפסק זמן ארוך מהפוליטיקה, אבל אני מניח שאם הייתי, וודאי שהייתי מצביע בעד המינוי.

"לכן לומר שמדובר בהפיכה זה דבר לא נכון, בפרט שמנדלבליט לא קיבל את עמדת המשטרה והפרקליטות בשניים מתוך שלושת התיקים האחרים בו רצו להאשים את נתניהו בשוחד".

התוכנית המלא, מחר בשעה 19:00. מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: אריאל ליבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר