קורץ לממשלת ימין?

איווט: "אם נתניהו מוכן לוויתורים, נעשה קואליציה של 63"

יו"ר 'ישראל ביתנו' שהצהיר מעל כל במה כי לא יישב בממשלת ימין-חרדים, נותן פתח לממשלה שכזו אך מתנה זאת בוויתורים מצדו של נתניהו. ולמה זה לא קרה עד עכשיו? בגלל החרדים כמובן (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
איווט ליברמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, שהצהיר מעל כל במה ובכל אפשרות כי לא יישב בממשלת ימין-חרדים אלא אך ורק בממשלת אחדות ליברלית בלי חרדים ומשיחיים, נתן פתח לממשלה שכזו, בראיון לרדיו רק"ע המשודר בשפה הרוסית.

"אם נתניהו היה מוכן ללכת לוויתורים כלשהם בשביל ישראל ביתנו, היינו יכולים לעשות קואליציה יציבה של 63 חברי כנסת", אמר ליברמן.

ליברמן הבהיר שהאפשרות הזו לא התממשה עד כה משום שלא הייתה נכונות לוויתורים. לדבריו, "נתניהו לא מוכן, הוא תמיד מוותר לאורתודוקסים".

איווט לא זנח את הקו המסית נגד החרדים ולאורך הראיון הזכיר שוב ושוב כי המכשול העיקרי להקמת ממשלה שכזו הם החרדים.

"נתניהו לא מוכן בשום פנים ואופן ללחוץ על החרדים כדי שילכו לקראתנו. הוא גם לא מוכן להיפרד מהם, זהו המכשול העיקרי להקמת קואליציה", אמר והדגיש כי "גיורים, נישואין אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת - אלה הנושאים שחשובים לנו. נתניהו לא מוכן לתת לנו כלום".

בתגובה לדברי ליברמן, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר קרא לנתניהו ‏"להזמין את ליברמן עוד היום לפגישה. אין דרך אחרת להקים ממשלה למעט ממשלת 63 עם ליברמן".

מוקדם יותר קבר זוהר את ניסיונות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לממשלת אחדות וכתב: "יוזמת יו"ר הכנסת מגיעה עם כוונות טובות אך אין לה סיכוי להתממש".

זוהר הסביר: "כחול לבן יגידו לכם שזה רק נתניהו אך הפערים האידיאולוגיים בנינו, חוסר האמון והשנאה התהומית שלהם כלפי רה״מ הם אלו שמונעים מהם להסכים לממשלת אחדות".

"הדרך היחידה להקים ממשלה היא לשכנע את ליברמן להצטרף למחנה הימין בממשלת 63", כתב זוהר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר