מעמד מרטיט לכבודה של תורה:

מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות השתתפו בסיום הש"סים השנתי על ידי 62 אברכים מרשת הכוללים 'ש"ס אידן'

שר התורה נשיא הכוללים: "זכות התורה של אלו מגינה ומצילה את כלל ישראל ואת העולם כולו מכל הצרות" • רה"י הגרי"ג אדלשטיין: "דרך הלימוד הנכונה היא כדרך שלומדים הרבנים הגאונים ש"ס איד'ן"(חרדים)

(צילום: נפתלי לרר | עזרא טרבלסי)

הגרב"ד פורבסקי: "יש כאן 62 אברכים גאונים שסיימו את כל הש"ס, שוו בנפשכם איזו שמחה גדולה גורמים הש"ס איד'ן בשמי מרום" הגה"צ המשפיע רבי אלימלך בידרמן: "גאוני ש"ס איד'ן מקדשים שם שמים ברבים בידעם את הש"ס ישר והפוך דבר שלא שמענו מעולם" • הגאון רבי חיים פיינשטיין:" האברכים הגאונים יודעים את הש"ס לאורכה ולרוחבה בעיון ובבקיאות כאשר ראו עיני" באורח נדיר התאמץ מרן שר התורה לקום בפני מייסד הכוללים הגר"א אייזען אב"ד פוזנא, לנוכח פעליו הכבירים אשר פעל להרבות תורה בישראל ולהעמיד עשרות רבות של אברכים היודעים את הש"ס כולו.

מעמד אדיר לכבודה של תורה התקיים בערבו של יום שלישי העל"ט באולמי 'כתר הרימון' בב"ב, כיאה וכיאות לכבודה של תורה. במסגרת המעמד ובנוכחות גדולי ישראל סיימו כל 62 אברכי רשת הכוללים 'ש"ס אידן' את הש"ס כל אחד ואחד כמנהגם מדי שנה. גדולה היתה השמחה לכבודה של תורה.

סדר הלימוד המיוחד ברשת הכוללים כולל לימוד, חזרה ושינון של למעלה מ-50 דפי גמרא בשבוע, ובסה"כ כ-225 דפי גמרא מדי חודש בחודשו. כך זוכים האברכים הרבנים הגאונים לסיים מדי שנה את הש"ס כולו, בלימוד יסודי ומקיף גפ"ת.

הסיום בשנה זו נערך בסימן 'עשור' לייסוד הכולל, כאשר סיימו הפעם את הש"ס זו הפעם העשירית.

הגה"צ רבי אלימלך בידרמן, אשר קודם מעמד הסיום בחן את האברכים על ידיעותיהם המופלאות בש"ס כולו, נשא דברים בפני נוכחים במעמד הסיום, והביע את התרגשותו הרבה מידיעותיהם המופלגות של הרבנים הגאונים בידעם את הש"ס כולו ישר והפוך, בהוסיפו כי דבר כזה לא ראינו ולא שמענו מעת כתיבת התלמוד.

כ"ק מרן אדמו"ר מויזשניץ בי"ש, דיבר גם הוא בשבח המסיימים, והרעיף מברכותיו הנלהבות על מייסד הכוללים, אב"ד פוזנא, הגאון רבי אברהם אייזען שליט"א, על שהגה ברוחו רעיון נשגב זה להעמיד תלמידים היודעים את הש"ס כולו מקצה לקצה, בהוסיפו בעדות נאמנה על אחד מיוצאי חלציו שזכה ללמוד בכולל נשגב זה, וכאשר הנני צריך לאיזה מראה מקום בש"ס, אני פונה אליו ומשיב על אתר לנכון.

ראש ישיבת פוניבז' הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי פתח את דבריו בציטוט מ'נפש החיים' להגר"ח מוולוזין זצ"ל, המתארות את החביבות הגדולה שיש לקב"ה לכל מילה של לימוד התורה, וכל מילה ומילה היוצאת מפיו של יהודי ההוגה בתורה עולה לשמי מרום והקב"ה מנשק אותה בחביבות גדולה, וממנה הוא בונה עולמות רבים, ומתמלא כל העולם קדושה בזכות אותה תיבה בודדת של לימוד התורה, והקדושה הזאת משפיעה השפעות של שפע וברכה על הלומד אשר הוציא את תיבת הלימוד מפיו וגרם לכל הקדושה הגדולה הזאת בכל העולמות.

"יש כאן 62 אברכים גאונים שסיימו את כל הש"ס, שוו בנפשכם איזו שמחה גדולה גורמים הש"ס איד'ן בשמי מרום", אמר מרן הגרב"ד, "כמה קדושה הם ממלאים בעולם כולו, ואיזה שפע עצום של השפעות טובות הם מורידים לעולם בכח תורתם".

מאות המשתתפים בשמחתה של תורה עמדו על רגליהם בהדרת כבוד ובחרדת קודש, עם כניסתם של גדולי הדור, עיני העדה, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן רבינו ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, אשר הטריחו את עצמם להגיע למעמד הסיום מתוך הערכה רבה לאברכי הגאונים המסיימים את הש"ס כולו ולמייסד הכוללים ש"ס איד'ן אב"ד פוזנא, הגאון רבי אברהם הלוי אייזען שליט"א.

מרן רבינו רה"י הגרי"ג אדלשטיין שליט"א ציין כי דרך הלימוד הנכונה היא כדרך שלומדים אברכי כוללי 'ש"ס אידן', כמו שאמרו חז"ל הקדושים שלעולם צריך אדם ללמוד בדרך של 'ליגמר והדר ליסבר'. רבינו ראש הישיבה הביע את צערו על כך שישנם כאלו שאינם מבינים שגם לימוד של גמרא עם רש"י היא דבר חשוב עד מאוד, ובוודאי לימוד של הש"ס כולו עם רש"י ואפילו בלי התוס', על אחת כמה וכמה אלו הש"ס איד'ן שזכו ללמוד את הש"ס עם התוס'.

"אלו הם תלמידי חכמים אמיתיים", אמר רבינו רה"י.

לאחר שירה סוחפת וריקודים סוערים לכבודה של תורה, שתה מרן שה"ת הגר"ח קנייבסקי שליט"א לחיים לכבודה של תורה, ובירך את מייסד והוגה רעיון הכוללים אב"ד פוזנא, הגאון רבי אברהם הלוי אייזען בברכה שיזכה להרבות חיילים לתורה כהנה וכהנה, ויצליח במעשיו הכבירים הוא וכל התומכים והמסייעים, לאחר מכן התחיל אב"ד פוזנא שליט"א מייסד הכוללים את הש"ס של מחזור הבא של הש"ס, ופתח בלימוד המשנה הראשונה במסכת ברכות עם פירוש רש"י הק'.

הגאון רבי אליהו מן, נאמן ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, קרא את מכתב הברכה המיוחד כתב מרן שר התורה לכבוד סיום הש"ס:

את ההערכה הגדולה של מרן שר התורה למייסד הכוללים ניתן היה לראות כאשר הגיע מייסד הכוללים למעון קדשו של מרן, היה זאת ביום שני לפני יום המעמד, ומרן שר התורה שליט"א באורח נדיר התאמץ לקום בפניו באמרו 'מפני שיבה תקום', והוסיף לומר שיש לקום מפניו של אב"ד פוזנא, לנוכח פעליו הכבירים אשר פעל להרבות תורה בישראל ולהעמיד עשרות רבות של אברכים היודעים את הש"ס כולו.

לאחר הקראת המכתב הוסיף הגר"א מן וסיפר כי בבוקרו של אותו יום, אמר לו מרן שה"ת שעל אברכי כולל ש"ס אידן הוא קורא את הפסוק "הנה מיטתו שלשלמה ששים גיבורים סביב לה", ואמר שששים הגיבורים הלא הם אברכים הגאונים ש"ס איד'ן, אשר בזכותם מיטת כלל ישראל שלמה, כמו שאמרו על יעקב אבינו ע"ה שמיטתו שלמה. והוסיף מרן ואמר זכות התורה של אברכים הגאונים של רשת הכוללים ש"ס איד'ן היא זו שמגינה ומצילה את כלל ישראל ואת העולם כולו מכל הצרות והסכנות האורבות מכל עבר.

הגאון רבי חיים פיינשטיין שליט"א, ר"י עטרת שלמה, אשר בחן קודם לכן את האברכים על הש"ס כולו משך שעה ארוכה, העיד בפני משתתפי מעמד הסיום שאכן האברכים הגאונים יודעים את הש"ס לאורכה ולרוחבה בעיון ובבקיאות כאשר ראו עיניו.

הגר"ח פיינשטיין הוסיף ובירך את התורמים הנדיבים המסייעים להחזקת המפעל האדיר והקדוש של רשת הכוללים המעמידה ש"ס איד'ן באופן מופלא אשר זכו לכתרה של תורה, ולכבודה של תורה ולצניף תפארה לעם ישראל כולו.

בסיום המעמד חילקו מעטפה מיוחדת בסך נכבד לאות יקר והערכה מיוחדת לנשות האברכים עמלי התורה, אשר רק בזכות העידוד והתמיכה שהם נותנות לבעליהן, יכולים האברכים הגאונים לשקוד על תלמודם בהתמדה ובשקידה מופלאה במיוחד, בימים ובלילות, בימי חול, בשבתות ובמועדים, וגם בערבי פסחים וערבי סוכות, כשנוכחותם בבית נחוצה מתמיד, הן מאפשרות להם לשקוד על תלמודם ללא כל הפרעה, ועושות כל מאמץ אפשרי כדי שלא להפסיק אותם לרגע מתלמודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר