בגיבוי הגר"ש עמאר

פינוי בית הכנסת בשמואל הנביא: הצדדים הגיעו להסכמות

עיריית ירושלים וגבאי בית הכנסת החדש בשכונת שמואל הנביא הגיעו להסכמות: בית הכנסת לא ייהרס, אך השינויים יבוצעו לבקשת התובע העירוני • ההסכם קיבל את ברכת הרבנים (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
כוחות משטרה בכניסה לבית הכנסת, אמש (צילום: חיים גולדברג)

לאחר לילה מתוח בירושלים, העירייה וגבאי בית הכנסת הספרדי החדש בשכונת שמואל הנביא הגיעו להסכמות: בית הכנסת לא ייהרס, אך השינויים יבוצעו לבקשת מהנדס העירייה.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההסכם גובש בהסכמת הרבנים הספרדים בשכונה וזכה לתמיכת הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר. במכתבו, הדגיש הגר"ש עמאר כי ראש העיר משה ליאון עשה כל שביכולתו למען התושבים הספרדים אך מדובר בבניה לא חוקית ולדברי מהנדס העיר המקום מהווה סכנה של ממש לשלום הציבור.

כאמור, הצדדים הגיעו להסכם שנחתם באישון ליל. לדברי בכיר בעירייה, כוחות המשטרה שהגיעו למקום לצד פקחי העירייה לא ידעו על ההסכם שנחתם, ודקות לאחר מכן הם קיבלו הוראה לעזוב את המקום.

נציגי ש"ס במעונו של הגר"י כהן, אמש

ההסכם נחתם בביתו של רבה של שמואל הנביא, הגאון רבי יצחק כהן, שם נכח סגן ראש העיר אברהם בצלאל וגבאי בית הכנסת.

בהסכם, עליו חתמו הגבאים, הם התחייבו לפנות את בית הכנסת ולבצע את השינויים הנדרשים בתוך 24 שעות: "לאחר שמחמת חוסר הבנה נעשו דברים שאינם לרוח הנ"ל (העירייה. ק-ר)". הגבאים התחייבו לשנות את מיקום המבנה לבקשת התבוע העירוני.

לדברי בכיר בעירייה: "העירייה באופן חריג ומתוך הבנה לצורכי הקהילה ומצוקת המקום שלה אישרה הקמת מבנה יביל בצד המגרש שייתן מענה לצרכים, תוך התחשבות מקסימלית ומתיחת האפשרויות עד למקסימום", אך למעשה הגבאים בנו עשרות מטרים יותר משהוסכם.

כאמור, בשעות אלו עסוקים הגבאים בשינויים שנדרשו לבצע לבקשת אנשי המקצוע בעירייה וזה לאחר היתר הלכתי שניתן על ידי הגר"ש עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר