בעקבות 'כיכר'

ההוצאה לפועל נתנו את האישור המיוחל והאישה תשושת הנפש תצא לטיול בחו"ל

לאחר שביום חמישי פרסם 'כיכר השבת', על אישה תשושת נפש שההוצאה לפועל לא נותנת לה לצאת מהארץ. מאז במרתון בלתי פוסק התגייסו חה"כ מלכיאלי ומנהל רשות הגבייה לסייע לאישה עד לקבלת האישור המיוחל (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ביום חמישי האחרון, פרסם 'כיכר השבת', על אישה הלוקה מעט בנפשה ומאושפזת בהוסטל, וע"פ המלצת אנשי הרפואה מומלץ שתצא לטיול בחו"ל - אלא שההוצאה לפועל עכבה את יציאתה.

מהרגע שהסיפור פורסם, לשכתו של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, החליטה לקחת את הטיפול בסיפור הקשה ולנסות לסייע לאישה.

המאמצים נשאו פרי והם הצליחו לחמם את ליבו של מר תומר מוסקוביץ - מנהל הרשות לאכיפה וגבייה והדוברת, שמרית רגב שרייבר, ובשל כך שמדובר בסיפור ייחודי ומרגש הם החליטו לא לוותר עד לפתרון מלא.

חבר הכנסת מלכיאלי. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות הרצון הטוב, התברר כי התיק מורכב ומסובך ולמרות הרצון הטוב של כל הנוגעים בדבר יש קשיים טכניים כגון; 13 לשכות הוצאה לפועל שונות בהן מתנהלות התיקים, קושי להביא את הערבים שמפוזרים ברחבי הארץ, תיאומים בלתי פוסקים בין בתי המשפט והלשכות האיזוריות, התברר שאין אפשרות לאישה להוציא דרכון עקב החובות ועד שזה מתעדכן במערכת לוקח כמה שעות ועוד תלאות מתלאות שונות.

עיקרו של דבר, מהשעה 7 בבוקר היום (ראשון), נעשו מאמצים עילאיים - שבסופו של דבר צלחו בשל כך שגם מוסקוביץ וגם חבר הכנסת מלכיאלי לא וויתרו ועד השעה 13:30 (הטיסה יצאה בשעה 16:30), הכל סודר על הצד הטוב ביותר.

תומר מוסקוביץ. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זו תגובתם של תומר מוסקוביץ, מנהל רשות האכיפה והגבייה, ושמרית רגב שרייבר ל'כיכר השבת': "לאור נסיבות המקרה המצערות, הנחינו את בא כוחה של החייבת להגיש בקשה לרשם הוצאה לפועל לאחוד הדיון בבקשות שהוגשו בתיקים האחרים לביטול זמני של עיכוב היציאה מהארץ".

"הרשם קייס כראמה קיבל את הבקשה ואת המסמכים, איחד את הדיון בבקשות, והחליט לאשר את הביטול הזמני של עיכוב היציאה מהארץ בתיקי החייבת בכפוף להתייצבות שני ערבים והפקדת ערבון בתיק".

"הרשות פעלה לסייע לחייבת שהינה דיירות הוסטל ונתונה במצב לא פשוט, כחלק מהאחריות החברתית שהיא נושאת בה כלפי חייבים חלשים, שאינם יכולים לשלם את חובותיהם".

ההחלטה שניתנה היום
ההחלטה שניתנה היום

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה: "לשכתי עסוקה כל היום בפעילות למען האזרחים החלשים. ראשית, אני מודה לידידי תומר מוסקוביץ ראש הרשות לאכיפה וגביה שרגיש וער לכל פניה ובעיה למען החלש והנדכא בשעות לא שעות תמידין כסדרן".

"שנית, כשהגיע המקרה הזה לידי, למרות לוח הזמנים הצפוף והכמעט בלתי אפשרי, החלטתי לטפל בתיק הזה ולשמח את היהודיה היקרה הזו. אני מודה לקדוש ברוך שנתן לי את הכלים ואת האפשרות לעזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר