"נאות יוסף"

לחץ תושבי 'הר נוף' עבד: הדיון בוועדת השמות בספרא - נדחה

בעקבות התנגדות התושבים בשכונת 'הר נוף' בירושלים לשינוי שם השכונה ל'נאות יוסף', שוקלים בעירייה אפשרויות נוספות ובנתיים הוחלט לדחות את כינוס ועדת השמות בספרא (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכניסה להר נוף. ארכיון (צילום: גוגל מפות)

פרסום ראשון: לאחר הסערה שהתפתחה בחודשיים האחרונים בעקבות ההחלטה להחליף את שמה של שכונת "הר נוף" הירושלמית ל"נאות יוסף", כל שמם של גדולי ישראל מרנן הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב זצ"ל, נראה כי הלחץ הציבורי - עבד.

כפי שסוקר ב'כיכר השבת', חלק מהתושבים לא אהבו את ההחלטה שהתקבלה מעל ראשם ויצאו למאבק ציבורי, שהוביל את עיריית ירושלים ולשכת ראש העיר משה ליאון להתחבט באשר לשינוי השם ולשקול אפשרויות לשמות אחרים שיכבדו את גדולי ישראל מחד, ומאידך לא יתקלו בהתנגדות התושבים.

בנוסף, ועדת השמות שהייתה אמורה להתכנס בשבוע שעבר על מנת לשמוע את התנגדויות התושבים ולקדם את הצעת שינוי השם, נדחתה לבקשת התושבים ותתקיים בעוד שבועיים.

יצוין כי החלפת שם השכונה ל"נאות יוסף" זו הצעה שנולדה כפשרה בעקבות ההתנגדויות להחלפת שמו של רחוב 'הקבלן' על שמו ל"הרב עובדיה יוסף" על שמו של מרן זצ"ל, אך גם הצעה זו זכתה להתנגדויות. תושבים ששוחחו עם 'כיכר השבת' הבהירו כי "השינוי לא נעשה בהתייעצות עמנו, והוא לא על דעתנו".

לדבריהם, "'הר נוף' זה שם השכונה המיתולוגי שהולך איתנו שנים רבות, ולא מקובל עלינו לשנות את השם בהנפת אצבע".

בעבר פורסם ב'כיכר השבת' כי ישנה הצעת פשרה המתגלגלת במסדרונות כיכר ספרא. ההצעה, שנולדה על ידי הפרשן יעקב ריבלין, גורסת כי שם השכונה יהיה "נוף יוסף" במקום "נאות יוסף", כך שהשם "נוף" יישאר שגור בפי כל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר